شناسهٔ خبر: 67010529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تعاون راهگشای بحران اقتصادی کشور

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد گفت: تعاون و مشارکت خاص بین مردم و کارآفرینان، تنها راه مردمی سازی اقتصاد کشور است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا رضائی نژاد مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد در نشست مردمی سازی اقتصاد با تعاون کارآفرینان و مردم با ارائه‌ی مدل تعاونی سهامی-سرمایه گذار گفت: در مدل تعاونی سهامی-سرمایه گذار، از تعاونی سرمایه و دارایی، تعهد و تخصص کارآفرینان در کنار نقدینگی و سرمایه‌های خرد مردم می‌تواند راهگشای مشکلات و بحران اقتصادی شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این نشست با حضور جمعی از کارآفرینان استان یزد، ضرورت ایجاد شرکت تعاونی تامین نیاز کارآفرینان است.

مدیرعامل گروه تعاونی پیشگامان یزد، یکی از شروط شکل گیری این شرکت تعاونی را حداقل ۱۰۰ عضو کارآفرین به عنوان سهامداران عضو و ۲۰۰ هزار عضو مردمی به عنوان سهامداران غیر عضو بیان کرد.

مهران فاطمی استاندار یزد نیز در این نشست ویژگی‌های تعاونی سهامی-سرمایه گذار را برشمرد و گفت: این مدل رساله‌ی علمی، اقتصادی، تجربی و مستند به قوانین بالا دستی است، در پروژه‌های مختلف به‌کارگرفته شده و موفق بوده است و مهم‌تر از همه این مدل در محضر داورانی مانند رهبر معظم انقلاب اسلامی، رئیس جمهور شهید، وزیر اقتصاد، رئیس سازمان خصوصی سازی کشور و دیگر مجامع فرهیخته و صاحب نظر ارائه و مورد قبول واقع شده است.

وی افزود: مسئله‌ی برق و انرژی در استان و کشور چالش ایجاد کرده که در سال‌های آتی نمایان‌تر و پیچیده‌تر خواهد شد که با اجرای این طرح در آینده‌ی نه چندان دور، توانایی رفع نیازهایمان را در این حوزه خواهیم داشت.

استاندار یزد ادامه داد: شرکت تعاونی تامین نیاز کارآفرینان یک اقدام راهبردی در سطح ملی و استانی است که موجب تاب‌آوری استان، قدرت مانور و مدیریت در حوزه صنعت برق و انرژی خواهد شد.

فاطمی ضمن حمایت جدی خود از این طرح، کارآفرینان دعوت شده در این نشست را به عنوان پشتیبان و سند محکم این‌کار در مردمی سازی و جلب اعتماد مردمی دانست و خاطر نشان کرد: این طرح با نقش آفرینی کارآفرینان به عنوان یک ابر پروژه مردمی سازی در کشور شناخته خواهد شد.

نظر شما