شناسهٔ خبر: 67009484 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شاخص کیفیت هوای اصفهان امروز سه شنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت

سنجنش کیفیت هوا، امروز (سه شنبه) با قرار گرفتن روی شاخص ۱۳۱ در وضعیت هوای ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) ثبت شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سنجش کیفیت هوای اصفهان امروز _سه شنبه، پانزدهم خرداد_ در ساعت منتهی به ۱۰:۰۰ صبح با قرار گرفتن روی شاخص ۱۳۱ در وضعیت هوای ناسالم برای گروهای حساس (نارنجی) قرار دارد.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، دستگاه سنجش کیفیت هوا در ایستگاه احمدآباد با شاخص ۱۴۸ و خرازی با شاخص ۱۱۶ در وضعیت هوای ناسالم (نارنجی) ثبت شده است.

امروز همچنین بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست منطقه اصفهان، ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان واقع در خیابان ۲۵ آبان ۱۳۱، میرزا طاهر با شاخص ۱۴۷، انقلاب با شاخص ۱۳۳، زینبیه با شاخص ۱۱۴، کرد آباد با شاخص ۱۱۹، ولدان با شاخص ۱۱۷ و فیض با شاخص ۱۰۷ ناسالم (نارنجی)، پارک زمزم با شاخص ۷۵، دانشگاه صنعتی با شاخص ۸۳، رهنان با شاخص ۹۴، سپاهان شهر با شاخص ۸۸، فرشادی با شاخص ۸۳، کاوه با شاخص ۸۲، در موقعیت سالم (زرد) قرار دارد.

در حال حاضر تنها ایستگاه‌های فعال در زمینه نشانگر شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان به‌جز شهر اصفهان، ایستگاه‌های قهجاورستان، سجزی، کاشان، خمینی‌شهر، زرین شهر، مبارکه و شاهین‌شهر است که شاخص کیفی هوا در موقعیت سجزی با شاخص ۱۳۱ ناسالم (نارنجی)، قهجاورستان با شاخص ۹۲، خمینی‌شهر با شاخص ۷۵، زرین‌شهر با شاخص ۸۹، مبارکه با شاخص ۷۱، شاهین‌شهر با شاخص ۸۱ و نجف‌آباد با شاخص ۶۵ سالم (زرد)، کاشان با شاخص ۱۲ در وضعیت هوای پاک (سبز) قرار دارد. ایستگاه‌های استانداری اصفهان، پروین، رودکی، جی، میثاق، خواجو، باغ غدیر، شهر دولت‌آباد فعال نیست.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

شاخص کیفی هوا (Air Quality Index) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا همچون مونوکسید کربن، دی‌اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن‌دار، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف دارد، به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد

نظر شما