شناسهٔ خبر: 67008852 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گناوه:

حماسه ۱۵ خرداد یادآور بصیرت و شجاعت امام خمینی (ره) است

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: حماسه ۱۵ خرداد یادآور مبارزات، توکل، شجاعت و بصیرت امام خمینی (ره) است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی دوشنبه شب در مراسم بزرگداشت قیام خونین ۱۵ خرداد در یادمان شهدای گمنام شهر گناوه با تسلیت سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) اظهار داشت: امروز همزمان با سی و پنجمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مردم ایران و عاشقان و مریدان امام راحل در سراسر جهان با آرمان‌ها، دستاوردها و اهداف ایشان تجدید عهد و پیمان کردند و در سراسر کشور سخن از ابرمردی بود که توانست معادلات جهانی و منطقه‌ای را متحول و به طریق دیگری رقم زند.

امام جمعه گناوه افزود: آغاز نهضت و انقلاب امام راحل (ره) در عاشورای سال ۱۳۴۲ رقم خورد و شاید بتوان گفت قیام ۱۵ خرداد تکمیل کننده نهضت‌هایی بوده است که در آن عصر و دوران به وقوع پیوست.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: با مروری بر نهضت‌های انجام شده در ایران نشان می‌دهد نهضت ملی شدن نفت، تنباکو و مشروطیت از جمله نهضت‌های آن دوران بود که مکمل این نهضت‌ها، قیام ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ بوده است.

حماسه ۱۵ خرداد یادآور بصیرت و شجاعت امام خمینی (ره) است

رهبری مرجعیت امام خمینی (ره) از ارکان قیام ۱۵ خرداد

امام جمعه گناوه با بیان اینکه یکی از ارکان قیام ۱۵ خرداد رهبری مرجعیت امام خمینی (ره) بود اضافه کرد: آنچه زمینه و بسترسازی برای قیام ۱۵ خرداد انجام شد اقداماتی بود که برای منافع و عزت و استقلال کشور انجام شد.

وی ادامه داد: امام راحل اولین شخصیتی بود که بر علیه لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی که مخالف صریح با قرآن و اسلام، عزت و استقلال کشور بود، حرکتی را آغاز کرد و مقدمه‌ای برای قیام ۱۵ خرداد شد.

وی بیان کرد: لایحه کاپیتولاسیون، لایحه دیگری بود که در آن مصونیت کنسولی و قضائی برای اتباع خارجی از جمله آمریکایی‌ها به تصویب رسید و امام راحل با آن به مخالفت برخاست و باعث تبعید ایشان شد و همه اینها باعث جرقه انقلاب و نقطه آغاز این شجره طیبه در ایام ماه محرم و عاشورا شد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه ۱۵ خرداد یادآور مبارزات، توکل، شجاعت و بصیرت امام خمینی (ره) است.، یادآور شد: امام راحل با درایت، آگاهی و بصیرت نسبت به اوضاع آن زمان در مدرسه فیضیه اقدام به سخنرانی و آگاهی مردم کرد که باعث دستگیری و تبعید ایشان شد.

وی با اشاره به اینکه مکتب امام راحل دارای سه بعد عقلانیت، معنویت و عدالت است، افزود: در برهه کنونی مکتب امام راحل (ره) برای همه ما راهگشا است.

حماسه ۱۵ خرداد یادآور بصیرت و شجاعت امام خمینی (ره) است

عقلانیت و مردم سالاری دینی ارمغان مکتب امام راحل

امام جمعه گناوه با بیان اینکه ایران اسلامی از جمله کشورهایی که مردم آزادانه مسئولان خود را انتخاب می‌کنند، گفت: عقلانیت و مردم سالاری دینی و دخالت مردم در سرنوشت خود ارمغانی که مکتب امام راحل برای ما آورده است.

وی با اشاره به اینکه رهبری در سالگرد ارتحال امام راحل به این بعد از عقلانیت مکتب امام راحل یعنی حماسه انتخابات اشاره فرمودند گفت: ملت ایران همواره در کنار انقلاب و همراه با امام، رهبری و اهداف و دستاوردهای انقلاب در عرصه‌های مختلف بوده‌اند.

وی با بیان اینکه رهبری در سخنان امروز خود به سه نکته مهم در بین زائران و عاشقان امام راحل اشاره فرمودند، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب درباره حماسه انتخابات فرمودند که این حماسه تکمیل کننده حماسه تشییع بی نظیر شهدای خدمت است و می‌تواند برای کشور سرنوشت ساز باشد.

حماسه ۱۵ خرداد یادآور بصیرت و شجاعت امام خمینی (ره) است

امام جمعه گناوه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز در فرمایشات خود فرمودند: «دلم برای رئیسی عزیز سوخت» که این جمله می‌تواند عظمت این خادم و سید دل‌ها و خادم الرضا را برای ما بیان کند.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: رهبری فرمودند رئیس جمهور شهید، مدیریت جدیدی که می‌تواند برای مدیریت آینده کشور الگو باشد را برای ما رقم زدند، نصاب دیگری را برای مدیریت کشور ترسیم کردند.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند: در انتخابات ۸ تیرماه باید رئیس جمهوری فعال، پرکار، معتقد به مبانی انقلاب اسلامی انتخاب کرد و تمام مواردی یک رئیس جمهور برای ادامه راه شهدای خدمت را داشته باشد مدنظر قرار گیرد.

حماسه ۱۵ خرداد یادآور بصیرت و شجاعت امام خمینی (ره) است

موضوع فلسطین از یادگاران امام راحل

امام جمعه گناوه با بیان اینکه موضوع فلسطین از دیگر یادگاران امام راحل است، اضافه کرد: در سال ۵۸ امام خمین (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کرد و امروز به برکت انقلاب اسلامی، مدیریت امام خمینی (ره) و نعمت ولایت و مقام معظم رهبری، دانشجویان و مردم تمام دنیا در برابر دشمنان فلسطین قیام کرده و از مردم مظلوم غزه و فلسطین حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی ادامه داد: رژیم جعلی صهیونیستی در حملات و جنایات بر علیه مردم غزه به دنبال آن بود که شاید بتواند اسرای خود را آزاد کند یا حماس را از میان بردارد اما به هیچکدام از اهداف خود دست پیدا نکرده است.

حماسه ۱۵ خرداد یادآور بصیرت و شجاعت امام خمینی (ره) است

وی بیان کرد: مسئله فلسطین امروز به عنوان مسئله اول جهان تبدیل شده است و دانشجویان آمریکایی و اروپایی در مهد کفر به حمایت از مردم مظلوم غزه به پا خواسته‌اند.

وی با تبریک سالروز انتخاب شایسته مقام معظم رهبری به عنوان رهبر انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در ۳۵ سال رهبری انقلاب، در سخت‌ترین شرایط و حوادث مختلف با درایت، سعه صدر، آگاهی و اشراف بر تمام معادلات جهانی، منطقه‌ای و بین المللی توانسته‌اند کشور امام زمان (عج) را به خوبی مدیریت کد.

امام جمعه گناوه بیان کرد: اگر چه امروز امام راحل (ره) در میان ما نیست و جوانان امام راحل را ندیده‌اند اما راه، مکتب و سیره امام راحل (ره) در کشور جاری است.

حماسه ۱۵ خرداد یادآور بصیرت و شجاعت امام خمینی (ره) است

مداحی، سوگواری و سینه زنی از دیگر بخش‌های این آئین بود که با حضور جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

نظر شما