شناسهٔ خبر: 67007999 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آیین گرامیداشت مقام امام خمینی در انگلیس

آیین گرامیداشت یاد و نام و شخصیت حضرت امام خمینی (ره) با حضور علاقه‌مندان به افکار الهی ایشان در مرکز اسلامی انگلیس برگزار شد.

صاحب‌خبر -

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم موسوی امام مرکز اسلامی انگلیس در این مراسم گفت: زندگی امام خمینی رحمت الله علیه و اهداف و رفتار و سخنان ایشان نشانگر پیروی از آموزه‌های پیامبر اسلام بود.
خانم دکتر ربکا مسترتون نویسنده، دیگر سخنران این مراسم، امام خمینی (ره) را شاگرد راستین مکتب امام صادق (ع) دانست که برای جلب رضای حق تعالی اهداف الهی برای خود منظور کرده بود و به تاسی از ائمه اطهار در ایستادگی برابر ظالمان و دفاع از مظلومان به ویژه فلسطینیان به شهرت جهانی رسید.
این نویسنده انگلیسی در این باره گفت: شخصیت امام خمینی (ره) ویژگی‌هایی با کیفیت بالا داشت. حمایت از مظلومان بخش مهمی از عمل به آموزه‌های اهل بیت (ع) است که امام خمینی (ره) توجهی خاص به آن داشت و این رویکرد ایشان در عصر حاضر از جمله در حمایت از مردم مظلوم فلسطین موجب شد بسیاری در غرب به شناخت اهل بیت (ع) علاقه‌مند شوند و به مکتب نورانی ایشان رجوع کنند.
تحولات جهانی سبب شده آرا و اندیشه‌های امام خمینی (ره) در میان جوانان در غرب بیش از گذشته گسترش یابد.
سید محسن جعفری از سخنرانان این مراسم گفت: امام خمینی (ره) مدافع حقوق همه مظلومان و مستضعفان جهان از همه نژاد‌ها بود و این تفکر در آثار ایشان به خوبی نمایان است. این دیدگاه ایشان در کنار سایر ویژگی‌های شخصیت امام خمینی توجه بسیاری را در جهان به خود جلب کرده است.
یک جوان انگلیسی در این باره گفت: بدون امام خمینی (ره) و انقلاب ایرانیان بسیاری از مسلمانان جهان با روحیه انقلابی بیگانه می‌ماندند و به ابعاد سیاسی اسلام بی توجه بودند.
وی افزود: در واقع بدون انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) مسلمانان منفعل و زیر سرکوب سلطه گران جهان باقی می‌ماندند.
این جوان مسلمان گفت: بدون افکار و اندیشه‌های انقلابی امام خمینی (ره) ستمدیدگان فلسطینی هم بدون یاور باقی می‌ماندند، اما اکنون همه آزادی خواهان برای نجات خودشان از سلطه ستمگران و برای آزادی فلسطین دست به کار شده اند.
یک جوان انگلیسی دیگر در این باره گفت: من می‌دانم زمانی که از امام خمینی (ره) صحبت می‌شود برای بسیاری از افراد شخصیت با عظمت و رهبری مقتدر به ذهن می‌آید. یادم می‌آید زمانی که بچه بودم گفتار ایشان را که از اطرافیانم می‌شنیدم برایم جالب بود و خاطرات شیرینی از ایشان دارم. من ایشان را پیرو صادق امام حسین (ع) در دفاع از مکتب اسلام می‌دانم.
وی افزود: برای من بسیار سخت است که درباره ابعاد شخصیت بزرگ امام خمینی (ره) صحبت کنم، اما می‌دانم افکار ایشان بسیاری از باور‌ها را در جهان تغییر داد.
شخصیت الهی و مردمی امام خمینی (ره) علاقه مندانش را از بزرگ و کوچک در مراسم سالگرد ارتحالش گرد هم آورده است.
یک بانوی مسلمان مقیم انگلیس گفت: امام خمینی (ره) بسیار دور اندیش بودند و از بین رفتن کمونیست را پیش بینی کردند که محقق شد و درباره فلسطین هم از ده‌ها سال پیش درباره آنچه امروز در حال روی دادن است سخن می‌گفتند و از حقوق فلسطینیان دفاع می‌کردند.
آیین گرامیداشت یاد و نام امام خمینی (ره) علاوه بر پایتخت انگلیس در برخی دیگر از شهر‌های این کشور با حضور ایرانیان و علاقه‌مندان به اندیشه والای ایشان برگزار و برخی ویژگی‌های شخصیت ایشان برای حاضران تبیین شد.

 

<div id="video-display-embed-code_11182197"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4251152/11182197?width=600&height=350"></script></div>

اظهارات:
۱ – سید هاشم موسوی – امام مرکز اسلامی انگلیس
۲ – ربکا مسترتون – نویسنده
۳ – شهروند انگلیسی
۴ – شهروند انگلیسی
۵ – شهروند مسلمان مقیم انگلیس

نظر شما