شناسهٔ خبر: 67420749 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

۲ مقام آمریکایی:

واشنگتن از آغاز جنگ غره هزاران بمب ۲ هزار پوندی به اسرائیل ارسال کرده است

۲ مقام آمریکایی: دو مقام آمریکایی گفتند که دولت این کشور از زمان آغاز جنگ در غزه، محموله‌های انبوه مهمات شامل بیش از ۱۰ هزار بمب دو هزار پوندی بسیار مخرب و هزاران موشک هلفایر به اسرائیل ارسال کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دو مقام آمریکایی گفتند که دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور از زمان آغاز جنگ در غزه، محموله‌های انبوه مهمات شامل بیش از ۱۰ هزار بمب دو هزار پوندی بسیار مخرب و هزاران موشک هلفایر به اسرائیل ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، ایالات متحده حداقل ۱۴ هزار بمب دو هزار پوندی ام‌کی-۸۴، شش هزار و ۵۰۰ بمب ۵۰۰ پوندی، سه هزار موشک هوا به زمین هدایت‌شونده دقیق هلفایر، هزار فروند بمب سنگرشکن، ۲۶۰ بمب کوچک‌قطر هوا پرتاب و مهمات دیگر به اسرائیل منتقل کرده است. 

آمار محموله‌ها نشان می‌دهد که هیچ کاهش قابل توجهی در حمایت نظامی ایالات متحده از اسرائیل وجود نداشته است.

«تام کاراکو» کارشناس تسلیحاتی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، به رویترز گفت: «در حالی که این اعداد می‌توانند نسبتاً سریع در یک درگیری بزرگ مصرف شوند، این فهرست به وضوح نشان‌دهنده سطح قابل توجهی از حمایت ایالات متحده از متحدان اسرائیلی ما است». 

در اوایل این هفته، یک مقام ارشد دولت بایدن اعلام کرد که ایالات متحده از زمان آغاز جنگ شش میلیارد و ۵۰۰ دلار سلاح به اسرائیل ارسال کرده است.

 

انتهای پیام/

نظر شما