شناسهٔ خبر: 67007441 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ساعت کاری حمل و نقل عمومی در مشهد تغییر کرد

مشهد- ایرنا- شهردار مشهد گفت: زمان سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی شامل مترو و اتوبوس در مشهد با تغییر ساعت کاری ادارات تغییر کرد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا قلندر روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ابلاغیه هیات وزیران و در راستای کاهش مصرف برق و بهینه‌سازی الگوی مصرف، ساعت آغاز به کار ادارات از ١۵خرداد تا ۱۵ شهریور، ۶ صبح خواهد بود.

وی اضافه کرد: با توجه به تعطیلی امروز ادارات به مناسبت قیام ١۵ خرداد، از فردا (چهارشنبه) با اخذ مجوز از شورای هماهنگی ترافیک استان در راستای خدمات‌رسانی بهتر به شهروندان مشهدی و پرسنل ادارات، ساعت آغاز سرویس دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد پنج صبح و پایان آن ساعت ٢١ و ٣٠ دقیقه است.

شهردار مشهد ادامه داد: در روزهای تعطیل نیز روال کاری مترو و اتوبوسرانی منطبق بر الگوی قبل و از ساعت ۶ صبح خواهد بود.

وی اظهار کرد: هدف از مصوبه هیات وزیران در خصوص تغییر ساعت کاری در اوقات پر مصرف انرژی، مشارکت همگانی در زمینه صرفه جویی در مصرف برق است.

قلندر گفت: سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی و قطار شهری مشهد دیروز و در روز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و روز "دحو الارض" به صورت صلواتی انجام شد.

خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد، اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.

عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضا شهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد.

اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهور وقت به مشهد، این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی پیوند خورد و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، ٩٠٠ هزار جا به جایی و سفر درون شهری روزانه شهروندان مشهدی با هزار و ٧٣٠ دستگاه اتوبوس و مینی بوس ناوگان اتوبوسرانی این شهر انجام می شود.

نظر شما