شناسهٔ خبر: 67007432 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

خطیب جمعه کرمان: عدالت محوری و توجه به محرومان مورد تاکید امام راحل بود

کرمان- ایرنا- خطیب موقت جمعه کرمان با اشاره به توصیه حضرت امام(ره) به ارتباط مسئولان با مردم گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عدالت محوری و توجه به محرومان تاکید داشتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام مهدی عرب پور شامگاه دوشنبه در آیین گرامیداشت قیام ۱۵ خرداد در تکیه فاطمیه (س) کرمان، افزود: ۲ مناسبت مهم رحلت امام (ره) و قیام پانزده خرداد در ارتباط با یکدیگر هستند.

وی ضمن اشاره به زمینه های تاریخی قیام پانزده خرداد، تصریح کرد: بعد از کودتای ۲۸مرداد، رژیم پهلوی دوم برای محکم کردن حکومت پوشالی خود به جنگ با مذهب آمد.

خطیب موقت جمعه کرمان به شهادت علما و روحانیون در ماجرای قیام پانزده خرداد اشاره کرد و گفت: قیام امام (ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی سه ویژگی داشت که نخست معنویت، دوم عقلانیت و ویژگی سوم عدالت محوری ایشان بود.

وی با اشاره به ویژگی معنویت امام(ره) گفت: این سنت الهی است که هر چه با پروردگار  ارتباط بهتری داشته باشید میزان توکل به همان میزان افزایش پیدا می‌کند که در این حالت بندگان از هیچ چیز نمی ترسند.

حجت الاسلام عرب پور تاکید کرد: در آیات قرآن کریم به مراتب گفته شده معنویت هر کس افزون شود میزان بصیرت و عقلانیت او نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه بعد از امام(ره) هدایت کشتی انقلاب در طوفان های سهمگین برعهده رهبر معظم انقلاب بوده است، بیان کرد: در اثر اهتمام رهبری، امنیت و وحدت مردم بعد از ارتحال امام (ره) حفظ شد.

وی با اشاره به سانحه شهادت رییس جمهور شهید و همراهانشان، افزود: با وجود این سانحه سهمگین در کار خدمت رسانی به مردم خللی به وجود نیامد و به یاری خدا با تلاش مسئولان و انتخاب مردم، رییس جمهور بعدی انتخاب خواهد شد.

نظر شما