شناسهٔ خبر: 67007175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

یک خودروی جذاب به بازار ایران آمد+ عکس یک خودروی جذاب به بازار ایران آمد+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزگار خودرو، غول خودروسازی کشور چین یعنی چری که مدت‌ها محصولات آن به کشور وارد می‌شود و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته این‌بار یک خودرو برقی را وارد بازار ایران خواهد کرد. شرکت مدیران‌خودرو نماینده رسمی چری در ایران که اقدام به عرضه خودروهای چری و ام‌وی‌ام به ایران

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزگار خودرو، غول خودروسازی کشور چین یعنی چری که مدت‌ها محصولات آن به کشور وارد می‌شود و مورد استقبال مردم هم قرار گرفته این‌بار یک خودرو برقی را وارد بازار ایران خواهد کرد.

شرکت مدیران‌خودرو نماینده رسمی چری در ایران که اقدام به عرضه خودروهای چری و ام‌وی‌ام به ایران می‌کند از سال ۱۴۰۰ اقدام به ایجاد گروه جدیدی به نام فونیکس کرد که شامل خودروهای رده بالای این شرکت می‌شود.

Untitled

معرفی و مشخصات فنی

فونیکس FX برقی با نام اصلی OMODA ۵EV در جهان شناخته می‌شود و رقیب نسخه بنزینی خود است. بازار خودرو جهان به سرعت در حال حرکت به سمت خودروهای برقی است تا جایی که استقبال زیادی از این نوع خودرو‌ها در ایران هم به چشم می‌خورد. به طوری که برای عرضه ۱۰ هزار خودرو برقی ۱۴۰ هزار نفر در نخستین ثبت نام شرکت کردند.

حالا این خودرو آماده عرضه در بازار ایران است. فونیکس FX برقی دارای یک باتری با ظرفیت ۶۱ کیلو‌‌وات ساعت است. همچنین توان موتور الکتریکی آن به ۲۰۴ اسب بخار ‌می‌رسد.

گشتاور این خودرو نیز ۳۴۰ نیوتن متر است و سرعت صفر تا صد آن حدود ۷.۵ ثانیه به طول می‌انجامد.

باتری این خودرو با هر بار شارژ می‌تواند مسافتی حدود ۴۵۰ کیلومتر را طی کند و در حدود ۳۵ دقیقه با شارژ سریع تا ۸۰ درصد شارژ شود.


 

همچنین بخوانید
  • حقوق ورودی خودروهای برقی اعلام شد
  • زمان اعلام نتیجه فروش خودروهای برقی/وجود مسدود آزاد شد؟
  • بازگشت قرعه‌کشی به طرح‌های فروش خودرو/ افزایش تقاضای خرید برای این محصولات
  • این 4 خودروی برقی مجوز پلاک تاکسی گرفتند

منبع: eghtesadnews-651187

نظر شما