شناسهٔ خبر: 67006980 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایتنا | لینک خبر

چگونه یک تریدر موفق در فارکس شویم؟

لازمه‌ی تبدیل شدن به یک معامله‌گر یا تریدر حرفه ای، به کارگیری ترکیبی از مهارت‌های سخت و نرم است از قبیل دانش فنی، تجربه، تعهد و یادگیری مستمر اصلی‌ترین مباحث ترید در فارکس هستند.

صاحب‌خبر -
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


تبدیل شدن به یک تریدر موفق و حرفه ای آرزوی بسیاری از معامله‌گران است. کسب درآمد دلاری از طریق بزرگ‌ترین و معتبرترین بازار مالی دنیا یعنی فارکس، تنها با اینترنت و رایانه‌ی شخصی، می‌تواند بسیار جذاب باشد. شاید پاسخ به این سوال که چگونه تریدر شویم؟ چندان پیچیده نباشد؛ اما پاسخ به این سوال که: "چگونه یک تریدر حرفه ای شویم" مستلزم توجه عمیق‌تری به چندین عامل تاثیرگذار است که در ادامه‌ی این مطلب به هریک از آن‌ها می‌پردازیم.
 

تریدر موفق کیست؟


در ابتدا بگذارید ببینیم به طور کلی تریدر موفق کیست؟ ما به چه کسی در بازار مالی می‌گویم موفق؟
یک تریدر حرفه ای شناخت گسترده‌ای از بازار دارد و تجربه حضور در شرایط‌های مختلف به او قدرت تحلیلی بالاتری داده است. یک تریدر موفق می‌داند مسائل مربوط به روانشناسی از قبیل کنترل ذهن و احساساتش به اندازه مباحث فنی تردینگ حائز اهمیت است و توجه ویژه‌ای به این مورد دارد. تریدرهای موفق و بزرگ همواره متوجه این موضوع هستند که این حرفه نیاز به یک سبک زندگی با عاداتی دارد که باید هر روز به آن متعهد باشند.
در ده سال‌های اخیر، ایرانی‌های بسیاری در بازار فارکس و ارزهای دیجیتال فعالیت کرده که در این بین تعدادی از آن‌ها اکنون به عنوان تریدرهای حرفه ای و موفق در کل دنیا شناخته می‌شوند. برای مثال، آقای امید آصفی، یکی از تریدرهای موفقی است که توانسته جوایز متعددی را در این زمینه دریافت کند. از افتخارات این تریدر حرفه ای ایرانی می‌توان به انتخاب ایشان به‌عنوان یکی از 50 چهره‌ی برتر بازارهای مالی در سال 2022 و تأثیرگذارترین تریدر خاورمیانه، در بازارهای مالی اشاره کرد.
 
امید آصفی
 

موفقیت در معامله‌گری: توصیه بزرگان


لازمه‌ی تبدیل شدن به یک معامله‌گر یا تریدر حرفه ای، به کارگیری ترکیبی از مهارت‌های سخت و نرم است از قبیل دانش فنی، تجربه، تعهد و یادگیری مستمر اصلی‌ترین مباحث ترید در فارکس هستند.
در ادامه به نکاتی که توسط معامله‌گران بزرگ بازار به افراد توصیه می‌شود، می‌پردازیم.
   - آموزش و کسب دانش فنی: نیمی از مسیر تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای، فراگیری دانش تحلیل بازارهای مالی است. با یادگیری اصول معامله‌گری، از جمله مفاهیم پایه، استراتژی‌های معاملاتی، تجزیه و تحلیل تکنیکال و بنیادی، مدیریت ریسک و روان‌شناسی بازار، شما ابزار لازم برای شروع را به دست می‌آورید. در شرایط فعلی منابع آنلاین زیادی وجود دارند که به شما در یادگیری اصول تریدینگ و آشنایی کامل با بازارهای مالی کمک می‌کند. وبسایت دلتا کالج که یکی از معتبرترین رفرنس‌های آموزش ترید و بازارهای مالی، علی الخصوص فارکس است، می‌تواند اولین قدم شما برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای باشد.
   - تمرین تحلیل بازار و معاملات و کسب تجربه: در ابتدای مسیر لازم است یک حساب معاملاتی دمو یا آزمایشی باز کنید تا آموخته‌های خود را، بدون ریسک کردن پول واقعی، بیازمایید و به تسلط برسید، این کار به شما کمک می‌کند تا بیشتر با بازار آشنا شوید و ایرادات تحلیلی خود را در بیاورید. اما به خاطر داشته باشید شما صرفا با موفقیت در حساب دمو تبدیل به یک معامله‌گر حرفه ای تبدیل نمی‌شوید، بسیاری از افراد به همین خاطر وقتی از حساب دمو به حساب واقعی می‌آیند، ضررها و سرخوردگی‌های سنگینی را تجربه می‌کنند تنها به این علت که شرایط روانشناسی با پول واقعی را در نظر نمی‌گیرند و روی احساساتی که در روند معاملات‌ تاثیرگذارن مانند ترس و طمع، مسلط نیستند.
   - داشتن استراتژی و ژورنال معاملاتی: یک برنامه معاملاتی دقیق ایجاد کنید که اهداف، تحمل ریسک، استراتژی تحلیلی، نقاط ورود و خروج و قوانین مدیریت سرمایه را مشخص کند. پیروی از این برنامه می‌تواند به شما کمک کند منظم بوده و بر اهداف خود متمرکز بمانید. اما چیزی که تفاوت دو معامله‌گر را از همدیگر از نظر سطح کاری جدا می‌کند، متعهد بودن به ژورنال معاملاتی است. مکتوب کردن روند معاملات تاثیر به شدت زیادی در پیشرفت شما خواهد داشت چون نکات متعددی در تحلیل و آنالیز ژورنال یک معامله‌گر نهفته است.
   - یادگیری مستمر: از روندهای بازار، اخبار و تحولاتی که ممکن است بر تصمیمات معاملاتی شما تاثیر بگذارد مطلع باشید. به طور مداوم، دانش و مهارت‌های خود را برای انطباق با شرایط متغیر بازار بروز کنید توانایی یادگیری شما پاشنه آشیل رشد و پیشرفت شما در بازارهای مالی است.
   - مهارت‌های ارتباطی و استفاده از تجربیات معامله‌گران دیگر: یکی از مواردی که بین معامله‌گران حرفه‌ ای بازار به چشم می‌آید، شبکه‌های ارتباطی این افراد با دیگر حرفه‌ ای های بازار است که به این واسطه دانسته‌های خود را با همدیگر به اشتراک می‌گذارند و ایرادات‌شان را اصلاح می‌کنند، به علاوه، فضای ایجاد شده در این شبکه‌های ارتباطی خود عامل ایده‌های جدید در جهت بهتر کردن روند سوددهی معامله‌گران می‌شود.
   - کنترل ذهن و احساسات: وقتی شما در در حالت آرامش احساسی قرار ندارید، ریسک معاملاتی خود را بالا می‌برید چون به طور پیش فرض توانایی تسلط بر خودتان در این وضعیت دشوارتر است. شما برای تبدیل شدن به یک تریدر حرفه‌ ای باید نظم، انضباط و کنترل ذهنی و احساسی داشته باشید و به استراتژی معاملاتی خود تحت هر شرایطی پای‌بند بمانید. به یاد داشته باشید که تبدیل شدن به یک معامله‌گر حرفه ای به زمان، آموزش و استمرار نیاز دارد. مهم است که در این راه صبور باشید.
 

معامله‌گری در بازار فارکس


حرفه ای شدن در بازار فارکس به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار مالی دنیا هدفی قابل دستیابی ولی بلند مدت است.
اگر به عنوان یک تازه کار علاقه‌مند شده‌اید که در این بازار شروع به معامله‌گری کنید در ادامه به طور کاربردی راهنمای عملی شروع فارکس را پیش می‌بریم:
   1- اصول اولیه و مفاهیم مهم را بیاموزید: اولین قدم برای شروع معامله‌گری، آموزش فارکس است. شما نیاز دارید برای اینکه در این بازار موفق شوید به صورت جدی روی آموزش خودتان سرمایه گذاری کنید؛ منظور ما از سرمایه گذاری، توجه و تمرکز شماست نه صرفا پرداختن هزینه‌های گزاف برای خرید دوره‌های مختلف. تمام آموزش‌هایی که نیاز دارید به طور رایگان در منابع معتبر فارسی موجود است تنها علاقه‌مندی و پیگیری شما را نیاز دارد.
   2- یک کارگزار قابل اعتماد انتخاب کنید: یک کارگزار یا بروکر معتبر فارکس را انتخاب کنید که از کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کند و سرویس‌های کاملی برای ارائه داشته باشد از حساب‌های دمو و نانو تا خدمات دیگر مورد نیاز معامله‌گران.
   3- با یک حساب آزمایشی تمرین کنید: در ابتدای فعالیت خود یک حساب معاملاتی آزمایشی یا دمو در بروکری که انتخاب کردید باز کنید تا بدون ریسک کردن پول واقعی، شروع به فعالیت کنید و با شرایط بازار و دنیای معامله‌گری آشنا شوید.
 

جمع‌بندی


تبدیل شدن به یک تریدر حرفه ای، می‌تواند زندگی شما را تغییر دهد و موفقیت‌های مالی بسیاری را برایتان به همراه داشته باشد. ما سعی کردیم با بررسی افراد موفق این حوزه برای شما لیستی از موارد اصلی موفقیت در بازار فارکس را جمع‌آوری، و در اختیار شما بگذاریم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشد.

برچسب‌ها:

نظر شما