شناسهٔ خبر: 67004493 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار گلستان: شهید رییسی مرد میدان خدمت و خستگی‌ناپذیر بود

گرگان- ایرنا- استاندار گلستان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله رئیسی گفت: شهید رییسی مرد میدان عمل بود و در خدمت به مردم خستگی نمی‌شناخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی‌محمد زنگانه روز دوشنبه در آیین گرامیداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و گرامیداشت ۱۵ خرداد در آق‌قلا اظهار کرد: آیت‌الله رییسی یک عالم روحانی بود و به معنی واقعی به مردم اعتقاد و التزام عملی داشت.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور شهید یک شخصیت متواضع در برابر رهبر معظم انقلاب و شخصیتی رئوف بود، افزود: ویژگی همه شهدا اخلاص است و این اخلاص در شخصیت شهید رئیسی مشهود بود.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه شهید جمهور اتفاقات بزرگی در سفرهای استانی رقم زد، گفت: آیت الله رییسی قول‌های خود در سفرهای استانی را عملیاتی کرد و به واقع صادل الوعد بود.

وی ادامه داد: شهید رییسی در حل مشکلات مردم در سفرهای استانی سر از پا نمی‌شناخت و در دوره ریاست جمهوری وی ۱۲ ماهواره به فضا پرتاب و سند فضایی کشور تدوین شد.

زنگانه، شهید رییسی را مرد میدان عمل دانست و گفت: فردی فرمان پذیر از ولایت فقیه و ادامه دهنده راه شهید رییسی باید در انتخابات پیش رو انتخاب شود.

وی با اشاره به احیای بیش از ۱۴۰ واحد راکد و نیمه فعال استان گلستان و رشد هشت درصدی این استان در دولت سیزدهم افزود: خلیج گرگان یک ابرچالش بود که در دولت سیزدهم لایروبی و احیا شد.

استاندار گلستان جزیره آشوراده را پیشران توسعه گردشگری این استان دانست و گفت: رفع مشکل پتروشیمی به طور ویژه در دستور کار رییس جمهور شهید قرار داشت و دستورهای لازم را در این زمینه صادر کرد.

وی ایمن سازی و رفع خطر ۴۹ نقطه از ۹۵ نقطه حادثه خیز استان گلستان به مدد رییس جمهور شهید را یادآور شد و افزود: موضوع آب آشامیدنی برای رییس جمهور شهید تشریح شد که وی برای سد نرماب در ۲ مرحله ۲۳ هزار میلیارد ریال مصوب کرد.

زنگانه اظهارکرد: تخصیص دور نخست سفر آیت الله رییسی به استان گلستان به صورت کامل و نخستین تخصیص مصوبه دور دوم سفر هفته‌های گذشته انجام شد.

وی افزود: سفرهای اول و دوم رییس جمهور شهید به گلستان ۲۵۳ مصوبه با بیش از ۲۵۰ هزار میلیارد ریال در حوزه عمرانی برای این استان داشت.

استاندار گلستان گفت: ۱۶۵ همت اعتبار طرح‌های اقتصادی و عمرانی در سفر دوم رییس جمهور به گلستان بود و بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مالیات بر ارزش افزوده به دهیاری‌های استان واریز شد.

وی ادامه داد: افتتاح و بهره‌برداری ۳۳ هزار میلیارد ریال طرح در حوزه برق از دیگر خدمات دولت سیزدهم در استان گلستان است.

زنگانه با بیان اینکه این اتفاقات در تاریخ استان گلستان بی‌سابقه است، اظهار کرد: هر هفته یک مدرسه به همت دولت سیزدهم در استان گلستان افتتاح شده و تا هفته دولت ۲۹ مدرسه جدید نیز افتتاح خواهد شد.

وی افزود: شهید رییسی مدافع کشاورزان بود و در دولت سیزدهم قیمت خرید تضمینی کلزا چهار برابر و گندم سه برابر شد.

استاندار گلستان با بیان اینکه سفر اول رییس جمهور به گلستان ۵۴ مصوبه برای آق‌قلا با اعتبار ۹ هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال و سفر دوم ۳۳ مصوبه با اعتبار هشت هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال داشتند که تاکنون از ۲ سفر هفت هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال بودجه تخصیص یافته است.

زنگانه در بخش دیگری از صحبت‌های خود به شخصیت معمار کبیر انقلاب اشاره کرد و گفت: امام راحل یک شخصیت برجسته، ممتاز و قابل توجه سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و ایمانی بود.

وی ادامه داد: امام راحل بنیانگذار یک مکتب سیاسی، اجتماعی و فکری است و جامعه ایران اسلامی نیز این مکتب را پذیرفته و همواره پای آن ایستاده‌ است.

استاندار گلستان یکی از ویژگی‌های امام راحل را اعتقاد ایشان به اسلام ناب محمدی (ص) و نفی اسلام آمریکایی دانست و بیان کرد: یکی از اصول امام اتکا به وعده الهی بود.

وی اعتقاد به اراده و نیروی مردم و مخالفت با تمرکزهای دولتی را از دیگر ویژگی‌های امام راحل عنوان کرد و افزود: اعتقاد امام به محرومان و برقراری عدل اقتصادی یک اعتقاد قلبی و اعتقادی بود.

زنگانه گفت: ما باید گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب باشیم چراکه شاگرد امام راحل (ره) و پرورش یافته همین مکتب ارزشمند است.

به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) به عنوان بزرگترین تشییع تاریخ به ثبت رسید که علاقه و ارادت مردم ایران را به بنیانگذار انقلاب نشان داد.

نظر شما