شناسهٔ خبر: 67000836 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تامین روزانه ۱۶ تن گوشت قرمز برای شهرستان همدان

رئیس اتحادیه قصابان شهرستان همدان، گفت: روزانه برای شهرستان همدان بین ۱۵ تا ۱۶ تن گوشت قرمز دام‌های سبک و سنگین تامین شده است.

صاحب‌خبر -

 اکبر‌ جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: اکنون در شهرستان همدان روزانه 7 تن گوشت قرمز گوسفندی و 9 تن گوساله تامین شده که مردم شهرستان همدان از این مقدار بین 11تا 12 تن را برای مصرف خریداری کردند.

وی درباره چرایی کاهش خرید مردم با اشاره به این‌که برای تامین گوشت قرمز دام‌های سبک و سنگین در شهرستان کمبود نداریم، افزود: نوع تقاضای خرید مردم با تغییراتی که در قیمت گوشت قرمز ایجاد شد از خرید گوشت قرمز به  گوشت مرغ تغییر کرد و اکنون شهروندان با توان مالی خرید گوشت قرمز چند مرغ را خریداری و در طول هفته مصرف می‌کنند.

رئیس اتحادیه قصابان شهرستان همدان، ادامه‌داد: با وقوع بارش‌های آسمانی مناسب در استان و به تبع آن شهرستان همدان و بهبود تامین علوفه دامداران‌ و هماهنگی‌ نهاد‌‌های نظارتی و غیره دام مورد نیاز شهرستان همدان تامین شده و قصابان شهرستان همدان بر اساس نیاز خود دام از میدان دام شهرستان خریداری و برای کشتار استفاده کردند.

جمعه تعداد قصابان با مجوز شهرستان همدان را 285 واحد قصابی نام برد و گفت: روزانه بین 350 تا 400 راس دام سبک و  35 راس دام سنگین به میدان دام همدان منتقل و برای تامین نیاز شهرستان کشتار شده است؛ اتحادیه یا  قصابان شهرستان انباری یا واحدی برای ذخیره گوشت دام کشتار شده ندارند که گوشتی احتکار شود، قصابان شهرستان گوشت خود را روزانه تامین کردند.

وی  با تاکید بر این‌که بخشی از نیاز بازار نیز توسط گوشت قرمز منجمد خارجی تامین شده است، اظهار داشت: مقدار این گوشت مشخص نیست و 12 واحد قصابی منجمد فروشی شهرستان همدان این گوشت با قیمت 315 هزار تومان یا  گاهی 305 هزار‌تومان فروختند غالب گوشت منجمد نیز سردست یا گردن است و گوشت فیله یا ران عرضه توزیع نشده است.

رئیس اتحادیه قصابان شهرستان همدان با یاد‌آوری در پیش‌رو بودن مناسبت‌های بازگشت حجاج، عید قربان و ماه محرم گفت: تقاضا این است که متولیان امر در این موضوع تدبیر لازم برای حفظ ثبات قیمت گوشت قرمز بیش از پیش انجام دهند همچنین به هیچ عنوان گوشت دام کشتاری از همدان خارج نشده است اما امکان دارد فردی برای تامین نیاز شخصی دامی هم خریداری کند که موضوع مجزایی است.

به گزارش تسنیم، با افزایش بارش‌های آسمانی و بهبود کیفیت چرای دام در مراتع و زمان ورود دام عشایر به استان همدان در غالب کوچ، انتظار شهروندان استان ثبات روز‌افزون قیمت این ماده پروتئینی پرتقاضا و کاهش قیمت آن با بازگشت حجاج از خانه خدا و فرارسیدن عید قربان و ماه محرم استان است. اکنون قیمت عرضه گوشت قرمز در شهرستان همدان بین 660 تا 670هزار‌تومان در هر کیلو‌گرم است. استان همدان با فعالیت حدود 400 واحد دامداری ظرفیت سالانه تولید گوشت حدود 31هزار تن دارد.

انتهای پیام/

نظر شما