شناسهٔ خبر: 66999293 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

پیام تسلیت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد پیام تسلیت صادر کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، حسین محمودی فر،مدیرکل در پیامی، سالروز عروج ملکوتی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی و قیام خونین ۱۵ خرداد را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

چهاردهم خرداد ماه سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یادآور حماسه های جاودان ملت غیور ایران اسلامی در دلبستگی به آن رهبر عظیم الشان است و نقطه عطفی در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شمار می رود.


یوم الله ۱۵خرداد نیز یادآور روزی است که ملت مسلمان ایران در دفاع از ارزش های اسلامی سینه سپر کردند و در مقابل آماج گلوله‌های رژیم سفاک پهلوی سرافرازانه ایستادند تا اسلام و ارزش‌های ناب اسلامی باقی و ماندگار باشد. این روز سرآغاز تحقق اراده‌ی مردم در راه مبارزه با استکبار، طاغوت و استبداد و به ثمرنشستن اراده‌ ملت بزرگ ایران است. حضرت امام خمینی(ره) ارزش‌های اسلامی و ایرانی را در کشور احیا کرد و با رهبری پیامبرگونه خود، مردم این سرزمین را همراه و همدل ساخت و انقلابی بنیان نهاد که پناهگاه و یاور مظلومان جهان باشد.

امام خمینی (ره) مرجع تقلید شیعه و بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۴۱ هجری شمسی مبارزه علنی علیه نظام سلطنتی پهلوی در ایران را آغاز و بعد از پیروزی انقلاب در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به عنوان رهبر جمهوری اسلامی ایران فعالیت نمود و در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هجری شمسی به ملکوت اعلی پیوست.

 اینجانب ارتحال معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد ، را به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج) و نایب بر حقش مقام معظمرهبری و مردم شریف ایران پرافتخار تسلیت عرض می نمایم.
حسین محمودی فر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی

نظر شما