شناسهٔ خبر: 66999074 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دولت مردمی با اعتماد به جوانان بومی، شبکه برق هرمزگان را پایدار کرد

بندرعباس - ایرنا - مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم بیش از ۲۹ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال در راستای توزیع برق استان هزینه شده است، گفت: تامین و توزیع برق، نمونه ای از کار جهادی دولت سیزدهم در استان به شمار می‌رود که رضایت‌مندی مردم را درپی داشته است.

صاحب‌خبر -

محمد کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، ضمن گرامیداشت یاد شهید آیت الله رئیسی رییس جمهور کشورمان، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه اصلاح شبکه و تعویض تیرهای فرسوده و رفع افت ولتاژ، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اصلاح شبکه و تعویض یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر سیم‌های مسی به کابل خودنگهدار و پایه‌های فرسوده شبکه‌های فشار ضعیف با هزینه‌ای افزون‌بر هشت یک‌هزار و ۶۰ میلیارد ریال انجام شده است.

کریمی، به احداث شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف در هرمزگان اشاره و بیان کرد: با احداث شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف در هرمزگان در دولت سیزدهم یک‌هزار و ۲۸۰ کیلومتر با هزینه‌ای افزون‌بر ۱۰ هزار و ۸۸۳ میلیارد ریال به‌طول این شبکه‌ها افزوده شد.

مدیر عامل شرکت توزیع برق هرمزگان یادآور شد: دولت سیزدهم همچنین به‌منظور تامین و توزیع برق در استان، اقدام به احداث یک‌هزار و ۸۸۰ ‌دستگاه پست هوایی و زمینی توزیع با ظرفیت ۲۶۳ مگاولت آمپر با بیش از هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال اعتبار کرده است.

وی اضافه کرد: احداث نیروگاه برق جزیره لارک به ظرفیت سه مگاوات آمپر با اعتباری افزون‌بر ۳۰۰ میلیارد ریال، خرید و راه‌اندازی پنج دستگاه مولدهای برق با بیش از ۳۸۰ میلیارد ریال و اصلاح شبکه‌های فشار متوسط و ضعیف فرسوده به‌طول ۲۸ کیلومتر و پست‌های توزیع برق فرسوده با اعتباری بیش از یک هزار و ۹۸ میلیارد ریال اعتبار از دیگر اقدامات موثر دولت سیزدهم در تامین و توزیع برق جزایر استان بوده است.

کریمی به اصلاح و توسعه شبکه روشنایی معابر استان اشاره کرد و گفت: شبکه روشنایی معابر هرمزگان به طول ۵۶ کیلومتر با ارزشی افزون‌بر ۶۲۰ میلیارد ریال اصلاح یا توسعه یافت و علاوه بر آن نیز با اعتباری افزون‌بر ۹۶۰ میلیارد ریال در جهت هوشمندسازی شبکه و لوازم اندازه‌گیری مشترکین اقدام شد.

نظر شما