شناسهٔ خبر: 66999011 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

حمله هوایی به حلب با ده‌ها کشته و زخمی

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: منابع سوری می‌گویند که حمله هوایی اسرائیل به شهرک «حیان» در شمال غرب استان حلب «ده‌ها کشته و زخمی» بر جا گذاشت. گفته می‌شود که هدف حمله یک کارخانه ذوب مس در کنترل گروه‌های نزدیک به ایران بوده است.
خبرگزاری سوریه (سانا) به نقل از یک مقام نظامی گزارش داد که در حمله هوایی اسرائیل تعدادی کشته شدند و شماری شماری زخمی شدند.خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در بریتانیا مستقر است، گزارش داد که در حمله به حومه حلب دست کم ۱۲ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند.
وزارت دفاع سوریه هم اعلام کرد که حمله هوایی اسرائیل حدود ۲۰ دقیقه بامداد روز دوشنبه به وقت محلی روی داد و در آن نقاطی در اطراف حلب هدف قرار گرفت.
خبرگزاری فرانسه به نقل از دیده‌بان حقوق بشر سوریه از انفجارهای پی در پی در منطقه‌ای خبر داد که کارخانه مس در آن واقع شده است و نوشت که این کارخانه در کنترل گروه‌های همسو با ایران است.سوریه تایید کرده است این حمله خسارت مادی نیز برجا گذاشته است.
 این دومین حمله‌ای است که در کمتر از یک هفته در سوریه گزارش می‌شود.پس از حملات هوایی فروردین (مارس)، استان حلب در ماه‌های گذشته آرامش نسبی را پشت سر گذاشته بود.
دیده‌بان حقوق بشر سوریه که اغلب اطلاعاتی از این حملات به سوریه را منتشر می‌کند گزارش داد که اسرائیل در ماه مارس در چندین حمله هوایی مکان‌هایی در نزدیکی حلب را هدف قرار داد که ۵۲ نفر در آن‌ها کشته شدند.دولت اسرائیل معمولا حملات به سوریه را تایید یا تکذیب نمی‌کند اما رسانه‌های آن غالبا خبر می‌دهند که ارتش اسرائیل پشت این حملات بوده است.
از زمان آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱، اسرائیل صدها حمله به سوریه انجام داده بود که عمدتا هدف این حملات گروه‌های متحد و مورد حمایت ایران بوده است.



 

برچسب‌ها:

نظر شما