شناسهٔ خبر: 66997993 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

میانگین تاخیر پروازهای حج به ۳۰ دقیقه رسید

صاحب‌خبر -

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: میانگین تاخیر در پروازهای رفت حجاج تمتع در حال حاضر به ۳۰ دقیقه رسید.

میانگین تاخیر پروازهای حج به ۳۰ دقیقه رسید
تین نیوز

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: میانگین تاخیر در پروازهای رفت حجاج تمتع در حال حاضر به ۳۰ دقیقه رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد ۶۰هزار و۲۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام شده اند گفت: میانگین تاخیر در پروازهای حج تا به امروز  ۳۰دقیقه بوده است .

وی  ادامه داد: در انجام پرواز های حج تمتع هواپیمای معراج موفق به اخذ مجوزهای لازم برای ورود به آسمان عربستان نشد و همین موضوع باعث شد فشار بسیار زیادی بر روی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود و همکاران ما به صورت شبانه روزی درحال انجام یک عملیات سنگین از ۲۱ایستگاه پروازی به منظور رفاه حال حجاج بیت الله الحرام در سراسر کشور هستند.

قربانعلی بیان کرد: امروز عملیات انتقال از شهر یزد شروع شده است و با پایان عملیات از شهر اردبیل و همچنین پایان عملیات از شهر اصفهان  تقارن دارد .

او بیان کرد: امروز عملیات انتقال از بندر چابهار آغازشده وبندر چابهار یکی از نقاط کلیدی برای زائران اهل تسنن است که ما باتوجه به فاصله زمینی ۸۰۰ کیلومتری و خاص بودن مسیر از چابهار تا زاهدان این خدمت ارائه داده می شود.

وی بیان کرد: پروازهای ایران ایر از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به سمت مقصد مدینه النبی و فرودگاه جده ادامه خواهد داشت و بخش عمده ای از عملیات در شهرهای مختلف رو به پایان هست.

وی افزود: عملیات انتقال حجاج از زاهدان، چابهار و قشم را  خواهیم داشت و انجام پرواز از آذربایجان غربی و فرودگاه ارومیه را انشالله پیشرو داریم.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از ۱۵ خرداد  یک عملیات گسترده به طول ۷روز از مرکز استان گلستان شهر گرگان داریم، بدین ترتیب تا اعزام بیش از ۸۹۷۰۰ زائر انشالله خدمت گذاری خواهیم کرد.

او گفت: عملیات اعزام حجاج تا پایان روز ۲۱خردادماه روز دوشنبه را ادامه خواهیم داد. 

وی بیان کرد: یک فروند هواپیما پهن پیکر ۳۱۰ به اصطلاح ۲۳۶صندلی وارد ناوگان هوایی کشور شد و پروازهای برگشت از تاریخ یکم تیر آغار می شود  و این عملیات تا ۲۲ تیرماه ادامه دارد. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما