شناسهٔ خبر: 66996203 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

میانگین تاخیر پروازهای حج به ۳۰ دقیقه رسید

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران گفت: میانگین تاخیر در پروازهای رفت حجاج تمتع در حال حاضر به ۳۰ دقیقه رسید.

صاحب‌خبر -

حسام قربانعلی سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۳ خرداد ۶۰هزار و۲۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام شده اند گفت: میانگین تاخیر در پروازهای حج تا به امروز  ۳۰دقیقه بوده است‌.

وی  ادامه داد: در انجام پرواز های حج تمتع هواپیمای معراج موفق به اخذ مجوزهای لازم برای ورود به آسمان عربستان نشد و همین موضوع باعث شد فشار بسیار زیادی بر روی ناوگان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود و همکاران ما به صورت شبانه روزی درحال انجام یک عملیات سنگین از ۲۱ایستگاه پروازی به منظور رفاه حال حجاج بیت الله الحرام در سراسر کشور هستند.

قربانعلی بیان کرد: امروز عملیات انتقال از شهر یزد شروع شده است و با پایان عملیات از شهر اردبیل و همچنین پایان عملیات از شهر اصفهان  تقارن دارد‌.

او بیان کرد: امروز عملیات انتقال از بندر چابهار آغازشده وبندر چابهار یکی از نقاط کلیدی برای زائران اهل تسنن است که ما باتوجه به فاصله زمینی ۸۰۰ کیلومتری و خاص بودن مسیر از چابهار تا زاهدان این خدمت ارائه داده می‌شود.

وی بیان کرد: پروازهای ایران ایر از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره) به سمت مقصد مدینه النبی و فرودگاه جده ادامه خواهد داشت و بخش عمده‌ای از عملیات در شهرهای مختلف رو به پایان هست.

وی افزود: عملیات انتقال حجاج از زاهدان، چابهار و قشم را  خواهیم داشت و انجام پرواز از آذربایجان غربی و فرودگاه ارومیه را انشالله پیشرو داریم.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: از ۱۵ خرداد  یک عملیات گسترده به طول ۷روز از مرکز استان گلستان شهر گرگان داریم، بدین ترتیب تا اعزام بیش از ۸۹۷۰۰ زائر انشالله خدمت گذاری خواهیم کرد.

او گفت: عملیات اعزام حجاج تا پایان روز ۲۱خردادماه روز دوشنبه را ادامه خواهیم داد. 

وی بیان کرد: یک فروند هواپیما پهن پیکر ۳۱۰ به اصطلاح ۲۳۶صندلی وارد ناوگان هوایی کشور شد و پروازهای برگشت از تاریخ یکم تیر آغار می‌شود  و این عملیات تا ۲۲ تیرماه ادامه دارد. 

خبرنگار: محبوبه کباری 

نظر شما