شناسهٔ خبر: 66997634 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حدود ۱۰۰ هزار تن گندم در مهاباد تولید می شود

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد گفت: امسال پیش بینی می شود بین ۹۸ تا ۱۰۰ هزار تن گندم از سطح مزارع این شهرستان تولید شود.

صاحب‌خبر -

حدود ۱۰۰ هزار تن گندم در مهاباد تولید می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، صلاح الدین حقگوی افزود: امسال سطح زیرکشت گندم در مزارع مهاباد ۵۰ هزار و ۵۰۰ هکتار بوده که از این مقدار ۴۵ هزار هکتار دیم و پنج هزار و ۵۰۰ هکتار نیز آبی است.

او اضافه کرد: پارسال هم در مجموع ۸۵ هزار تن گندم از سطح مزارع مهاباد تولید شد که بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته بود.

رییس اداره جهاد کشاورزی مهاباد بیان کرد: همچنین پارسال ۶۳ هزار تن گندم توسط کشاورزان تحویل مراکز خرید شده که نسبت به سال پیش از آن افزایش ۲۵ درصدی داشت.

حقگوی گفت: امسال ۹ مرکز خرید برای تحویل گندم تولیدی کشاورزان در مهاباد در نظر گرفته شده که قبل از برداشت محصول آماده خواهد شد.

کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

نظر شما