شناسهٔ خبر: 68100930 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

وزیر نیرو: شبکه برق زیر فشار سنگینی به سر می‌برد

تسنیم

وزیر نیرو با بیان اینکه "برخی از شهرها رکورد حرارتی خود را شکستند و برخی شهرها مثل تهران به رکورد حرارتی خودشان نزدیک شدند"

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، وزیر نیرو با بیان اینکه "برخی از شهرها رکورد حرارتی خود را شکستند و برخی شهرها مثل تهران به رکورد حرارتی خودشان نزدیک شدند"، گفت: شبکه برق زیر فشار سنگینی به سر می‌برد و در این شرایط طبیعی است که حوادث افزایش پیدا می‌کند.

علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو اظهار داشت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، برخی از شهرها رکورد حرارتی خود را شکستند و برخی شهرها مثل تهران به رکورد حرارتی خودشان نزدیک شدند.

وی افزود: تقریبا نیاز مصرف صنعت برق به حدود ۸۰ هزار مگاوات رسیده که عدد دقیق آن ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاوات بود؛ این عدد نسبت به اوج مصرف سال گذشته که ۷۳ هزار و ۴۶۳ مگاوات بود، ۸.۷ درصد رشد دارد و افزایش ۶۴۰۰ مگاواتی را نشان می‌دهد.

وزیر نیرو با بیان اینکه "خوشبختانه صنعت برق با استفاده از همکاران خدوم و ایثارگر قادر به تولید، انتقال و توزیع این میزان برق بوده"، گفت: شبکه برق زیر فشار سنگینی به سر می‌برد و در این شرایط طبیعی است که حوادث افزایش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: در شرایط کم‌باری اگر حادثه‌ای داشته باشیم با مانور خطوط و جابه‌جایی خط، بار را منتقل می‌کنیم؛ اما در شرایط اوج مصرف، ظرفیت مانور شبکه کم می شود و حوادث منجر به محدودیت می‌شود.

محرابیان خاطرنشان کرد: روز گذشته در منطقه تهران یک حادثه داشتیم که منجر به محدودیت شد و بخشی از مشترکین ما این محدودیت را لمس کردند، امیدواریم مشترکین صنعت برق با صرفه جویی و کاهش مصرف ما را یاری کنند تا بتوانیم برق را به صورت پایدار برای این روزهای بسیار گرم تأمین کنیم.

وی افزود: همانطور که کارشناسان هواشناسی گفته‌اند این شرایط گرم تا چند روز آینده در مناطق جنوبی و مرکزی کشور ادامه می‌یابد و پیش‌بینی می‌کنیم روند مصرف برق در همین محدوده باشد و خواهش ما از مردم این است که حتما در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشند.

نظر شما