شناسهٔ خبر: 66996708 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

زندگی همفری بوگارت مستند می‌شود/مهر تایید بنیاد بازیگر کازابلانکا

کاترین فرگوسن فیلم مستندی درباره همفری بوگارت را برای یونیورسال می سازد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،کاترین فرگوسن، کارگردان فیلم «هیچ چیز قابل مقایسه نیست»، برای کارگردانی مستندی درباره همفری بوگارت، نماد هالیوود در یونیورسال پیکچرز انتخاب شد.

این مستند با عنوان «بوگارت: زندگی در فلش‌ها»، اولین مستندی است که با تمرکز بر این بازیگر مطرح ساخته می شود و مهر تایید بنیاد وی را دارد.

مهر نوشت: در معرفی فیلم آمده است: این فیلم بر نماد عصر طلایی هالیوود، همفری بوگارت تمرکز دارد و روابط او با پنج زن سخت زندگی‌اش - مادر و چهار همسرش، از جمله لورن باکال را بررسی می کند. دسترسی بی‌سابقه‌ای به فیلم‌های کمیابی که بنیاد وی در اختیار قرار داده، موجب می شود این فیلم به صورتی انحصاری و از زبان خود بوگارت نشان دهد وی چه مسیری را طی کرد تا به ستاره کلاسیک‌های جاودانه «کازابلانکا» و «شاهین مالت» بدل شود.

کاترین فرگوسن با گروه همکارانش در مستند «هیچ چیز قابل مقایسه نیست» شامل نویسنده و تهیه کننده النور امپتیج و تدوینگرش میک ماهون دوباره همراه می شود. این ۳ نفر با هم مستندی درباره خواننده تراژیک سیناد اوکانر ساخته بودند که در ساندنس به نمایش درآمد و جوایز متعددی را از آن خود کرد.

فرگوسن می‌گوید: زنان کلیدی زندگی بوگارت که در موفقیت او نقش داشتند و همه آنها به جز همسر چهارمش، لورن باکال در تاریخ جایی نیافتند. وی ابراز امیدواری کرد که با این مستند بتواند نگاهی تازه به یکی از محترم‌ترین بازیگران هالیوود بیندازد و مهم‌تر از همه، روایتی صادقانه و ظریف از یک مرد پیچیده را به درستی ادا کند.

همفری بوگارت بازیگر پرآوازه و با صلابت آمریکایی به واسطه نقش‌آفرینی‌های درخشانش در اواخر دهه ۱۹۳۰ تا ۴۰ و ۵۰ جایگاهی افسانه‌ای در تاریخ سینما دارد و به عنوان یکی از بهترین بازیگران تاریخ سینما به یاد آورده می‌شود. وی سال ۱۹۵۱ برای بازی در «ملکه آفریقایی» برنده جایزه اسکار و در سال‌های ۱۹۴۲ و ۱۹۵۴ برای فیلم‌های «کازابلانکا» و «شورش کین» نامزد این جایزه شد.

۲۲۰۵۷

نظر شما