شناسهٔ خبر: 66996569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام(ره)؛

سید حسن خمینی: امام خمینی (ره) روح استقامت و پایداری را به ملت‌ها داد

تهران- ایرنا- سید حسن خمینی بیان داشت: امام خمینی (ره) توانست روح استقامت و پایداری را به دیگر ملت ها منتقل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، سید حسن خمینی در مراسم سی و پنجمین ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام(ره) که با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت گفت: وقتی که فرزند امام (ره)، حاج آقا مصطفی به شهادت رسید، امام این واقعه را لطف الهی دانست و استقامت ورزید.امام توانست روح ایمان به خدا و استقامت را به دیگران منتقل کند. حضرت امام(ره) توانست روح استقامت و پایداری را به دیگر ملت ها منتقل کند.

وی تاکید کرد: داستان امروز جهان اسلام و جهان بشریت داستان غزه  است این روح از بیان انقلاب اسلامی سرآمد گرفت این روح در جان ملت ها دمیده شد این روح از تهران سرزمین ایران رفت و به انتهای غزه رسید داستان غزه، داستانی است که باید با یک چشم بر او گریان بود اما از اعماق وجود نسبت به این حادثه برگ افتخار کرد.

تولیت آستان امام خمینی (ره) با اشاره به حوادث غزه بیان داشت:رژیم اشغال گر قدس، رژیم دورغین صهیونیستی امروز در جهان هیمنه خودش را باخته است و رهبر معظم انقلاب  در داستان طوفان الاقصی اشاره کردند که این هیمنه غیر قابل بازگشت است.  ابعاد سیاسی این رژیم فرو ریخت و دنیا هم یک بار دیگر فهمید  که رژیم صهیونیسی جز زبان قدرت نمی فهمد.

سید حسن خمینی  تصریح کرد: فرزندان اسلام در غزه شهید شدند، اما پیام انقلاب اسلامی ایران را به گوش جهان رساندند که اسراییل باید از صفحه روزگار محو شود. این حادثه ای که در دانشگاهای اروپا و آمریکا می بینیم در اثر مقاومت مردم مظلوم فلسطین و مقاومت ملت فلسطین جان تازه گرفته است.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو بیان داشت: امیدواریم شاهد یک حضور معنادار باشیم و زمینه‌های آن را کسانی که متصدی هستند برقرار کنند.

وی افزود: جمهوریت نظام اسلامی یکی از ارکان مهم در سیاست کلی امام بزرگوار است. امام با مردم قیام کرد، با مردم حرکت کرد و با مردم پیش رفت و بر دوش مردم تشییع شد و حکومت خود را  در قلب قرار داد. امروز امام پس از ۳۵ سال بر جان و روح مردم حکومت می‌کند اگر پیروان امام بخواهند امام‌وار زندگی کنند راه آن جز از مسیر دل‌های مردم نیست.

تولیت آستان امام(ره) ادامه داد: به وجود امامین افتخار می‌کنیم. اینکه پس از ۳۵ سال این بیرق به دست رهبر معظم انقلاب هنوز برافراشته است جز عنایت خدا و لطف بیکران الهی هیچ چیز دیگری نمی‌توانست آن را تضمین کند.

وی خاطرنشان کرد: از هر سو تحریم‌ها بر جان ملت ایران فرود آمد از هر سو تیرها بارید و زخم‌ها فرود آمد اما آن چیزی که ما را از این مسیر عبور داد رهبری شجاع در خط امام است.

سید حسن خمینی اضافه کرد: باید نام امام و یاد امام به عنوان روح و روان و جان جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی از یادها نرود.

نظر شما