شناسهٔ خبر: 66996302 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

برگزاري نشست مجمع نمايندگان استان گيلان با مديرکل و معاونين صدا و سيماي استان

صاحب‌خبر -
برگزاري نشست مجمع نمايندگان استان گيلان با مديرکل و معاونين صدا و سيماي استان
خبرگزاری آریا - نشست مجمع نمایندگان گیلان با حضور مدیرکل و معاونین رسانه استانی در صدا و سیمای استان برگزار شد.

به گزارش سرویس سیاسی آریا به نقل از خانه ملت نشست مجمع نمایندگان استان با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ، مدیرکل و معاونین رسانه استانی روز شنبه 12 خرداد ماه 1403 برگزار شد.
مهرداد چگینی رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در ابتدای این نشست ضمن عرض تسلیت شهادت خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و فرا رسیدن ایام رحلت امام خمینی (ره) گفت: مجمع نمایندگان استان با توجه به اهمیت صدا و سیما در حوزه اطلاع رسانی ،اقتصاد، بیانگر مشکلات، دستگاه فرهنگ ساز به عنوان یک دانشگاه و نقشی که در ایجاد همبستگی در سطح استان دارد نخستین جلسه مجمع را در رسانه استانی برگزار کردیم که با همدلی و همراهی نمایندگان استان و صدا و سیما نقاط ضعف رفع شود و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.
خبرگزاری آریا
تقی ربانی مدیرکل صدا و سیمای گیلان نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت، بنیانگذار انقلاب اسلامی ، امام خمینی (ره) و شهدای قیام خونین 15 خرداد به تشریح برنامه هایی پرداخت که به عملکرد نمایندگان در رسانه استانی می پردازد و گفت: رسانه استانی در برنامه با نمایندگان سیما و در خبر با دعوت از نمایندگان به تشریح عملکرد نمایندگان در حوزه های مختلف می پردازد و به طور زنده و ضبطی تهیه می شود.
وی افزود: استان گیلان استان خاصی است و در حوزه های مختلف کشاورزی ، سیاسی، اقتصادی فعال است و حرف برای گفتن دارد و با توجه به وجود کمیسیون های مختلف در مجلس شورای اسلامی خواستار این هستیم که نمایندگان استان به عنوان کارشناس هر حوزه در برنامه های مختلف سیاسی، اقتصادی رسانه استانی مشارکت داشته باشند.
مدیرکل صدا و سیمای گیلان در ادامه گفت: مردم دوست دارند نمایندگان خود را ببینند و از این رو رسانه برنامه های مختلفی تدارک دیده برخی برنامه های به طور روتین پخش می شود و برخی هفته ای یک بار مانند برنامه «تکاپو» که در زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز پخش شد و اکنون با محوریت انتخابات ریاست جمهوری پخش می شود.
وی با اشاره به برنامه مطالبه گر «پاسخ » اظهار داشت: در این برنامه نیز برخی ازنمایندگان از جمله نماینده آستانه اشرفیه و نماینده لنگرود در مورد مسائل چای صحبت کردند .
وی با بیان اینکه خبر و گزارش خبری فعال است خواستار این شد اتفاقات خوبی که در هر حوزه افتاده به رسانه اطلاع رسانی شود تا به آن بپردازیم.
ربانی به سریال سازی در استان اشاره کرد و گفت: دو نوع سریال در استان تهیه می شود سریال الف متمرکز و سریالی که در داخل مرکز ساخته می شود. «مادرسوجان» سریال الف متمرکز است که اواخر شهریور یا اوایل پاییز به روی آنتن شبکه یک سیما می رود 85 درصد سریال تصویر برداری و 70 درصد آن تدوین شده است. سریال «جایزه » نیز سریال داخل مرکز است که در ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی با زبان طنز به موضوع انتخابات پرداخت.
وی در ادامه افزود: انیمیشن«میرزا کوچک جنگلی» که الف محسوب می شود نیز در دست تهیه است.
مدیرکل رسانه استانی بااشاره به همیت گویش های مختلف استان به عملکرد صدا و سیمای استان در این زمینه اشاره کرد و تصریح کرد: رادیو برونمرزی تالشی برای خارج از گیلان برنامه تهیه و پخش می کند و علاوه براین سیمای گیلان برنامه ای را به زبان تالشی هفته ای یک بار پخش می کند و برنامه «تالشونه »رادیو نیز به مدت 30 دقیقه هر شب از صدای استانی پخش می شود.
تقی ربانی به توجه رسانه استانی به اهل تسنن اشاره کرد و گفت: برای نخستین بار در میلاد پیامبر عظیم الشان(ص) به مدت سه شب جشنهای مردم تالش به طور زنده پخش شد و بازخورد خوبی از مردم و مسوولین استان دریافت کردیم.
وی در خصوص عملکرد رسانه استانی در حوزه فنی از پوشش 98 درصدی پوشش دیجیتال در سطح استان خبر داد که برخی به تقویت نیاز دارند ، تصاویر صد درصد HD و دارای کیفیت خوبی است . 300 فرستنده در سطح استان داریم که برخی دچار مشکل هستند که آستارا از جمله آنهاست.
ربانی در راستای اطلاع رسانی به عملکرد خوب صدا و سیمای گیلان در این زمینه اشاره کرد و اظهار داشت : در واقعه آتش سوزی کمپ لنگرود همکاران ما از لحظات اولیه حضور داشتند که خبرها دست شبکه های معاند نیفتد.
وی با اشاره به نقش و اهمیت دفاتر خبری در سرعت اطلاع رسانی و پوشش گسترده تر اخبار سطح استان خواستار رفع مشکلات و تجهیزات این دفاتر شد.
وی به نخبگی کار و تلاش در انتصابات مدیران صدا و سیمای گیلان اشاره کرد و هدف صدا و سیمای گیلان را بیان مشکلات و پیشرفتها درتولید برنامه ها خواندو با معرفی برنامه رادیویی«دریچه» گفت: این برنامه همزمان از سیما نیز پخش می شود که مردم شاهد بیان مشکلات و پیشرفت ها باشند.
پس از سخنان مدیرکل صدا و سیمای گیلان هریک از نمایندگان نیز نکته نظرات خود را مطرح کردند.
خبرگزاری آریا
احمدی سنگری نماینده مردم رشت به همراهی صدا و سیما با نمایندگان اشاره کرد و خواستار توجه بیشتر به نمایندگان در کنار سایر مسوولین استان شد . دعوت از مجریانی که بی طرف هستند در اجرای برنامه های مرتبط با نمایندگان دیگر خواسته نماینده مردم رشت بود و در ادامه برای حل مشکلات پرسنل زحمت کش صدا و سیما اعلام آمادگی کرد.
معصومی نماینده مردم فومن و شفت به نقش ارجحیت و مرجعیت رسانه اشاره کرد و با بیان اثرگذری صدا و سیما در جامعه گفت: شکاف نسلی ایجاد شده موجب کاهش مخاطب شده و لازمه آن این اشت که برنامه ها با رده های سنی مختلف، سلیقه های مختلف تهیه شود و اجرای آنها برعهده مجریانی باشند که برنامه را جذاب ارائه دهند. محتوا و فناوریهای جدید نیز دیگر مساله مورد توجه در تولید برنامه ها است.
وی همچنین خواستار ایجاد کانال تالشی برای تالش زبانان استان شد و با بیان مشکل پوشش شبکه ای در حوزه فومن و شفت خواستار توجه بیشتر به شهرستان شفت به عنوان شهرستانهای محروم استان شد.
دنیا مالی نماینده مردم بندر انزلی بر توجه به گزارشات ورزشی تاکید کرد و گفت: استان گیلان یک استان ورزشی است و در سال 1402، استان گیلان262مدال را کسب کرده و جز استانهای برتر بوده که کار در این حوزه موجب جذب جوانان و کاهش مواد مخدر و افزایش سلامت در سطح جامعه می شود.
وی خواستار زمان بندی درست برنامه ها برای حضور نمایندگان و بیان مسایل مختلف شد. نماینده بندر انزلی بر افزایش اطلاعات گزارشگران برای ارائه گزارش از موضوعات مختلف استان تاکید کرد که طرح موضوع کارشناسانه تر به سمع و نظر مخاطبان برسد.
فلاح نماینده مردم رشت با بیان اینکه صدا و سیما و نمایندگان در حوزه مطالبه گری در یک جبهه تلاش می کنند گفت: استان گیلان پیر ترین جمعیت استان است و از آنجا که فضای فرهنگی می تواند موجب فال سازی جامعه شود خواستار همکاری رسانه برای مطالبه از اقدامات ادارات مربوطه و فعال سازی دستگاههای منفعل در این راستا شد.
زارع نماینده شهرستان های لاهیجان و سیاهکل خواستار رفع مشکل دفتر خبری لاهیجان و رفع آنتن دهی مناطق دیلمان به علت صعب العبور بودن مسیر شد.
وی همچنین با بیان اینکه ترویج مذهب تشیع در اسلام برای نخستین بار در تاریخ اسلام در دیلمان شکل گرفت خواستار تولید فیلم یا سریالی با این محوریت شد.
رحمت زاده نماینده صومعه سرا ضمن تقدیر از تلاش صدا و سیما از نگرانی خود در سهم مخاطب در فضای مجازی و سریالهای خانگی گفت و اینکه وظیفه صدا و سیما در این خصوص دو چندان می شود که بهتر از با جلسات بیشتر و بیان مسایل کارشناسی به این مورد بپردازیم.
وی همچنین به بیان دستاوردها، پیشرفتها و چالشهای اساسی استان گیلان در صدا و سیما شد که بهترین ابزار برای گفتگو با آحاد جامعه است.
لاهوتی نماینده مردم لنگرودن نیز ضمن تقدیر و تشکر از صدا و سیمای استان رسانه را واسط بین حاکمیت و مردم دانست وخواستار پیگیری قانون رفع تداخل که دادگستری استان نیز بر آن تاکید دارد ،شد.
وی همچنین بر تولید برنامه هایی برای رشد صنعت تاکید کرد./
پایان پیام

نظر شما