شناسهٔ خبر: 66996120 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

به همت انتشارات کتاب‌سرای میردشتی؛

کتاب «فیل آبی برای ایده‌یابی» تجدید چاپ شد

کتاب «فیل آبی برای ایده‌یابی» نوشتهٔ محمدحسین نیرومند در نوبت یازدهم ۱۴۰۳ با ۱۰۸ صفحه به قیمت ۱۸۸ تومان با موضوع هنرهای تجسمی به همت انتشارات کتاب‌سرای میردشتی منتشر شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «فیل آبی برای ایده‌یابی» نوشتهٔ محمدحسین نیرومند در نوبت یازدهم ۱۴۰۳ با ۱۰۸ صفحه به قیمت ۱۸۸ تومان با موضوع هنرهای تجسمی به همت انتشارات کتاب‌سرای میر دشتی منتشر شده است.

این کتاب در سال ۱۴۰۲ در نوبت دهم منتشر شده است و به‌عنوان راهنمایی حرفه‌ای برای هنرمندان و ایده‌پردازان محسوب می‌شود.

در این کتاب، مطالبی از جمله روش‌های نوین هنری، تکنیک‌های خلاقانه و ایده‌های جذاب در زمینه نقاشی، هنرهای تجسمی، گرافیک و… مورد بررسی واقع شده است و هر صفحه از این کتاب یک منبع ارزشمند از الهام و اطلاعات برای هنردوستان و هنرمندان محسوب می‌شود.

در بخشی از این کتاب آمده است: «هنگامی که نشانه‌ای را بسط می‌دهید ذهن به‌سرعت برای یافتن نشانهٔ بعدی واکنش نشان می‌دهد. اما نشانهٔ بعدی که به ذهن متبادر می‌شود الزاماً مفهومی نیست که قابلیت درج در این فهرست را داشته باشد، چرا که گروهی از مفاهیم عمدتاً خصوصیات فردی و خلقیات شخصی افراد ناشی می‌شود. این‌گونه نشانه‌ها دارای مفاهیم ضمنی متکی به تجربیات شخصی افراد هستند. ازآنجاکه این مفاهیم زمینهٔ شکل‌گیری ایده‌های بعدی را فراهم می‌سازد امکان ارتباط با این مفاهیم و رمزگشایی از آن‌ها وجود ندارد. پس در این جدول باید از درج مفاهیم ضمنی، فردی و نمادهای ناآشنا و شخصی پرهیز کرد. توجه داشته باشید زبان جهانی تصاویر نیز به یک معنا همین‌گونه است. بسیار از مفاهیم فرهنگی، داستان‌های بومی و رویدادهای ملی برای مخاطب بین‌المللی ناآشنا است. چنانچه بخواهید جهانی کار کنید نباید محتوای اثرتان را به این‌گونه مفاهیم گره بزنید.»

کتاب «فیل آبی برای ایده‌یابی» با انتشار هر چاپ جدید همچنان محبوبیت و تأثیرش را افزایش می‌دهد و به هنرمندان در هر سطحی از تجربه و مهارت ابزارهای لازم را برای رشد و پیشرفت در زمینهٔ هنر تجسمی فراهم می‌کند.

نظر شما