شناسهٔ خبر: 67383138 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بی‌بی‌سی سریال نازنین زاغری را می‌سازد

شبکه بی‌بی‌سی قصد دارد مجموعه‌ای تلویزیونی درباره نازنین زاغری که به جرم جاسوسی برای دولت انگلیس، چندین سال را در زندانی در ایران سپری کرد، تولید کند.

صاحب‌خبر -

براساس گزارش ددلاین به دلیل حساسیت‌های داستان، فیلیپا لوتروپ، کارگردان برنده سه جایزه بفتا، این سریال را به شکلی کاملا سری می‌سازد.

نرگس رشیدی و جوزف فاینز، هنرپیشگانی هستند که در نقش نازنین زاغری و همسرش ریچارد رتکلیف در سریال جدید بی‌بی‌سی ظاهر خواهند شد.
 
نازنین زاغری در فروردین ماه سال ١٣٩٥ از سوی سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دستگیر شد و دستگاه قضائی در یک روند دادرسی حکم به ٥ سال زندان برای این جاسوس که تحت پوشش خبرنگار در ایران فعالیت می‌کرد، داد. به دنبال همه گیری ویروس کرونا، این شهروند ایرانی–بریتانیایی در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ مشروط بر استفاده از پابند الکترونیکی به مرخصی رفت و در بازداشت خانگی قرار گرفت؛ این مرخصی تا اسفند ۱۳۹۹ و پایان دوران محکومیت او ادامه داشت و پس از تائید حکم آزادی پابند الکترونیکی او باز شد.او سپس در ابتدای سال ۱۴۰۰، در پرونده‌ای دیگر به یک سال حبس و یک سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم شد. قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در اواخر سال ۱۴۰۰ بر اساس «رأفت اسلامی» و «ملاحظات بشردوستانه»، زاغری را که بر اساس احراز جرایم مرتکبه در حال گذراندن دوره محکومیت خود بود، آزاد کرد و به دولت بریتانیا تحویل داد.

نظر شما