شناسهٔ خبر: 66995487 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره)؛

امت روح الله در حرم یار جمع شدند/ بیعتی دوباره در نیمه خرداد +فیلم

مردم با حضور رهبر انقلاب در سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) در حرم ملکوتی امام راحل دور هم جمع شدند که بار دیگر با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی تجدید بیعت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، ۳۵ سال قبل در ۱۴ خرداد ماه ۱۳۶۸ خبری شوکه کننده ملت ایران را اندوهگین کرد، امامی که قلب ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان را تسخیر کرده بود به ملکوت اعلی پیوست و ایران در عزای او سیاه پوش شد.

اما ملت روح الله طی سال‌های گذشته در این روز در مرقد مطهرش دور هم جمع می‌شوند و بار دیگر با آرمانی این رهبر بزرگ جهان اسلام تجدید میثاق می‌کنند.

در سال جاری هم دلدادگان و مشتاقان امام خمینی (ره) از سراسر کشور در حرم ایشان اجتماع و در ویژه برنامه‌های ارتحال شرکت می‌کنند.

این سخنرانی در مراسم ۱۴ خرداد از مهمترین دیدارهای سالیانه رهبر انقلاب با عموم مردم ایران اسلامی و علاقه‌مندان انقلاب اسلامی و امام خمینی در جهان است که بصورت معمول در این بیانات، مبانی و اصول مکتب امام خمینی (رحمةالله‌علیه) و مسائل مهم داخلی و بین‌المللی تبیین می‌شود.

در زیر خبرهای مربوط به مراسم‌ سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام راحل را ملاحظه می‌کنید.

با شروع مراسم تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیرمقدم و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام انجام می شود.

حضور گسترده مردم در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل (ره)

مرثیه سرایی در مراسم سالگرد بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران

هیمنه رژیم صهیونیستی در ابعاد سیاسی و حقوقی فروریخته است

حجت الاسلام سید حسن خمینی تولیت حرم مطهر امام خمینی (ره) در سخنانی در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: امام راحل توانست ایمان به خدا و استقامت در راه خدا را به ملت‌ها منتقل کند.

وی ادامه داد: داستان غزه داستانی است که باید با یک چشم بر آن گریان بود. رژیم دروغین صهیونیستی امروز در تمامی جهات هیمنه خود را از دست داده است. این هیمنه در ابعاد سیاسی و حقوقی فروریخته است و این رژیم جز زبان زور نمی‌فهمند.

تولیت حرم مطهر امام راحل تصریح کرد: امروز به امام راحل عرض می‌کنیم اگرچه کودکان غزه شهید شدند اما پیام انقلاب اسلامی به دنیا مخابره شده است.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌ و پنجمین سالگرد رحلت حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد.

لحظه ورود رهبر انقلاب اسلامی به حرم مطهر حضرت امام خمینی برای سخنرانی در سی‌وپنجمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی

رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز در اجتماع پرشکوه، عظیم و پرشور مردم قدرشناس و وفادار در سی‌وچهارمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)، فرمودند: اجتماع بزرگ هرساله برای تجدید یاد امام بزرگوار و بهره گیری از درس امام برای پیشرفت کشور است.

مهمترین محورهای بیانات ایشان به شرح زیر است:

- آنچه امام درباره آینده فلسطین پیش‌بینی کرده بودند، امروز در حال تحقق است.

- امام بزرگوار به رئیس جمهور شوروی سابق نوشتند که صدای شکستن استخوان‌های رژیم کمونیستی را می‌شنوم؛ این جزو عبارات ماندگار تاریخی است.

-در روزهای اول نهضت امام فرمودند اینها رفتنی هستند، شما می‌مانید.

-درباره فلسطین امام فرمودند دل به مذاکرات سازش نبندید.

-امام گفتند خود مردم فلسطین باید در میدان عمل حق خودشان را بگیرند و رژیم صهیونیست را وادار به عقب‌نشینی کنند.

- فلسطینی‌ها در طوفان الاقصی دشمن را به کنج میدان بردند که راه نجات ندارد.

- حمله طوفان الاقصی نقشه‌های دشمن را بر باد داد.

-حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی، واکنش عصبی به باطل شدن نقشه آنهاست.

-بعد از فقدان رئیس جمهور عزیز همه جریان‌ها از خدمات او حرف می‌زنند؛ دلم برای رئیسی سوخت، در زمان حیات او یک کلمه حاضر نبودند از این حرف‌ها بزنند.

- در رقابت‌های انتخابات اخلاق حاکم باشد.

-ان‌شاءالله یک رئیس جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین خواهد شد.

متن کامل بیانات رهبر معظم انقلاب را اینجا بخوانید

نظر شما