شناسهٔ خبر: 66980285 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی:

مخبر امشب در مراسم سالگرد ارتحال امام سخنرانی می‌کند

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) اعلام کرد: محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری امشب در مراسم شب رحلت امام خمینی (ره) در حرم امام سخنرانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

مراسم شب رحلت امام خمینی (ره) امشب در حرم امام برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی(ره) اعلام کرد: مراسم شب رحلت امام خمینی (ره) امشب در حرم امام برگزار می‌شود.

در این مراسم که پس از نماز عشاء برگزار می‌شود، محمد مخبر، سرپرست نهاد ریاست جمهوری سخنرانی خواهد کرد. مراسم بزرگداشت سالگرد امام خمینی (ره) نیز ساعت ۸ صبح فردا در حرم امام آغاز می‌شود.

بنا بر اعلام رئیس ستاد مرکزی مراسم ۱۴ و ۱۵ خرداد، رهبر انقلاب در این مراسم سخنرانی می‌کنند.

در سایر استان‌ها نیز مراسم بزرگداشت امام راحل در مصلاها، مساجد و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

در این ۲ روز در «حسینیه جماران»، «خمین»، «قم»، «نجف» و «نوفل لوشاتو» نیز ویژه‌برنامه‌هایی برگزار می‌شود.

ستاد مرکزی بزرگداشت امام خمینی (س) با صدور اطلاعیه‌ای برنامه‌های سی و پنجمین سالروز ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را اعلام کرد. متن این اطلاعیه بدین شرح است:

بسمه تعالی

ملت شریف و بزرگوار ایران

سالروز بزرگداشت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (سلام الله علیه)، ١٤ خرداد امسال در حالی فرا می‌رسد که آوازه بلند نام و یاد امام خمینی دیگر منحصر به ایران و کشور‌های اسلامی و خاورمیانه نیست. امروز هرجای این عالم که نشانی از آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی هست و هرجا که سخن از حق‌جویی و مقاومت در برابر ظالمان و مستکبران است، اندیشه رهایی‌بخش و رهنمود‌های مقاومت‌خیز امام خمینی و حتی نام و یاد و تصاویرش نیز در متن حرکت جبهه حق‌طلبان عالم خودنمایی می‌کند.

پاسخ مؤثر، کوبنده و تحسین برانگیز جمهوری اسلامی ایران به جنایت‌ها و شرارت‌های رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه، که ناگزیر آمریکا و حامیان مهم اروپایی رژیم صهیونیستی را به میدان مواجهه کشاند و رژیم جنایت‌پیشه غاصب قدس را به جایش نشاند، در یک‌سو و در سوی دیگر ادامه حیرت‌انگیز مقاومت بی‌مانند چندین ماهه مسلمانان مظلوم غزه در به زانو درآوردن ماشین جنگی جنایتکاران صهیونیست؛ و همزمان، گسترش امواج بی‌سابقه محکومیت ددمنشی‌های رژیم صهیونیستی با شعار حمایت از آرمان آزادی فلسطین و قدس شریف که نه فقط در اقصی نقاط بلاد اسلامی بلکه در بسیاری از دیگر کشور‌های جهان و حتی در قلب ممالک دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی نیز طنین افکن است همگی نشانه‌هایی آشکار از درستی پیش‌بینی‌های امام خمینی و تأثیر مکتب مقاومت‌خیز آن امام همام است. بدین جهت امسال مراسم نکوداشت سالگرد ارتحال امام عزیز در همه ابعاد و شعار‌ها و برنامه‌هایش نسیم دل‌انگیز آزادی قدس و رهایی مظلومان فلسطینی را در فضای معنوی حرم مطهر منادی آزادی قدس شریف و در تمام مراسمی که در نقاط مختلف کشور برپا می‌شود، می‌پراکند.

از سوی دیگر، امسال به واسطه فاجعه تأثر انگیز ارتحال شهادت‌گونه رئیس جمهور خدوم و محبوب مردم و همراهان خدمتگزار و شریف او، اجتماع میلیونی پیروان امام خمینی در حرم مطهر آن حضرت که برخوردار از نعمت وجود و حضور خلف شایسته امام راحل، حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (ادام الله ظلّه)، اعضای بیت شریف حضرت امام و جمع شخصیت‌های خدمتگزار نظام و میهمانان فرهیخته از کشور‌های مختلف جهان در این اجتماع عظیم می‌باشد، فرصتی مناسب برای قدردانی از زحمات و خدمات کاروان به خدا پیوسته شهید رئیسی و همراهانش را فراهم می‌سازد.

ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) و کمیته‌های مختلف آن ضمن آمادگی برای برگزاری با شکوه این گردهمایی عظیم سالانه در حرم مطهر آن حضرت از عموم مردم شریف و قدرشناس و اقشار مختلف ملت برای حضور و مشارکت در این همایش سالانه بزرگ و معنوی دعوت نموده و مقدم یکایک زائران عزیر امام راحل را در مراسم ١٤ خرداد در حرم مطهر آن حضرت که به شرح زیر برگزار خواهد شد گرامی می‌دارد:

یکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ مقارن با شب ارتحال امام عظیم الشأن، بعد از نماز مغرب و عشا، در حرم مطهر امام خمینی، سخنرانی سرپرست ریاست محترم جمهوری محمد مخبر.

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳، شروع مراسم ساعت ۸ صبح در حرم مطهر امام خمینی، تلاوت قرآن مجید، مدیحه سرایی مداحان اهل بیت (ع)، خیرمقدم و سخنان حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی، یادگار گرامی حضرت امام و سپس همه شیفتگان و زائران مرقد مطهر حضرت امام خمینی به سخنان مهم رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله) گوش جان می‌سپارند.

نظر شما