شناسهٔ خبر: 66993923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

راز ماندگاری امام راحل و شهید رئیسی، کار برای رضای خدا بود/ کاندیداها با بداخلاقی کام ملت را تلخ نکنند

سخنران مراسم بزرگداشت امام راحل خطاب به کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: شهید جمهور با اخلاق انتخاباتی به صحنه آمد و امید از دست رفته را به مردم بازگرداند؛ با بداخلاقی های سیاسی کام‌ملت را تلخ نکنید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی در مراسم گرامیداشت رحلت معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) که یکشنبه شب در حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، ضمن تسلیت شهدای سالروز پانزده خرداد و رحلت امام راحل گفت: امام شخصیت سیاسی و بین المللی هست که سیره تربیتی ایشان کمتر مطرح و تحت سایه دیدگاه های سیاسی قرار گرفته است.

وی با اشاره به مبانی تربیتی امام ابراز کرد: امام راحل فرمودند یک نفر آدمی که تزکیه نشده، سلطه بر یک ملت پیدا بکند، اینهمه گرفتاریهایی که در طول پنجاه و چند سال برای ملت ما پیش آمد، اینهمه گرفتاریها را ایجاد می‌کند. آن کسی که به یک ملتی سلطه دارد، به یک ملتی حکومت دارد، چنانچه عدالت‌پرور باشد، دستگاه او عدالت‌پرور خواهد شد.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اصل خدامحوری در زندگی و اندیشه امام خمینی (ره) اظهار داشت: معمار کبیر انقلاب رضایت خداوند را بر رضایت خلق ترجیح می دادند، ایشان فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد، وقتی کسی از خدا بترسد هیچگاه از غیرخدا نمی ترسد؛ امام  قسم به خدا خوردند که والله نمی ترسم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی اضافه کرد: آقایانی که قدم در عرصه انتخابات نهاده اید برای خدا بیایید و اگر از خودتان بهتر و کارآمدتر می بینید صحنه را واگذار کنید و برای خدا به صحنه بیایید.

وی با بیان اینکه خدا به آیت الله رئیسی عزت داد، تصریح کرد: شهید رئیسی چون برای خدا کار کرد در دل ها ماند؛ کار باید برای خدا باشد.

آیت الله رئیسی ثابت کرد می توان انقلابی بود و با دنیا هم تعامل داشت

سخنران حرم با بیان اینکه اصلاح خود بر اصلاح دیگران مقدم است، خاطرنشان کرد: امام خودساخته بود، جوانان کتاب چهل حدیث و نامه های عرفانی امام را بخوانید، تا انسانی تربیت نشود نمی‌تواند دیگران را تربیت کنید.

وی با بیان اصل امید در زندگی و اندیشه امام راحل بیان کرد: امید در رفتار و گفتار امام دیده می شد، جنگ هشت ساله و تحریم‌ها کام ملت ما را تلخ کرد اما حالا ببینید در چه جایگاه نظامی قرار داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان اینکه آیت الله رئیسی ثابت کرد می توان انقلابی بود و با دنیا هم تعامل کرد، اظهار داشت: رئیس جمهور شهید به همگان ثابت کرد می شود بر مواضع ثابت قدم و استوار ماند و در عین‌حال با دنیا تعامل و همکاری داشت.

سخنران مراسم خطاب به کاندیداهای انتخاباتی ابراز کرد:  شهید جمهور با اخلاق انتخاباتی به صحنه آمد و امید از دست رفته را به مردم بازگرداند، با بداخلاقی های سیاسی کام‌ملت را تلخ نکنید.

نظر شما