شناسهٔ خبر: 66993810 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

هواشناسی فردا/تهران اواسط هفته بارانی می‌شود

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: برای تهران همچنین استان‌های شمالی و شمال غربی کشور اواسط هفته بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه امشب در برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار پراکنده و وزش باد رخ می دهد گفت: برای سایر مناطق کشور جوی آرام پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه روز دوشنبه سواحل دریای خزر و آذربایجان شرقی رگبار و بارش پراکنده دارند گفت: سه شنبه نیز در برخی مناطق آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران،؛ شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی به ویژه بعدازظهر و شب‌ها، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و در برخی ساعات گردوخاک دارند.

وی اظهار کرد: طی چند روز آینده شاهد  وقوع باد و گرد و خاک  در نیمه شرقی کشور  خواهیم بود.

او گفت: از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از یکشنبه تا سه‌شنبه در شمال‌شرق، شرق و مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای شدید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور همچنین از صدور هشدار هواشناسی خبر داد و گفت:رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ  ارتفاعات استان‌های گلستان، خراسان شمالی و ارتفاعات غربی مازندران، غرب آذربایجان غربی، شرق گیلان، مازندران، قزوین، مرکزی، قم، شمال اصفهان، نیمه جنوبی زنجان، شمال همدان، ارتفاعات استان‌های البرز، سمنان، تهران و خراسان رضوی را در برمی‌گیرد. 

وی افزود:احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، وزش باد نسبتاً شدید، صاعقه، احتمال تگرگ، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی از جمله مخاطرات این سامانه بارشی است. /باشگاه خبرنگاران جوان 

نظر شما