شناسهٔ خبر: 66993360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه خبرداد

راه‌اندازی پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه

المیرا عسگری زاده

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه و استاندار آذربایجان غربی ایجاد پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را یکی از اقدامات موثر در حوزه اطلاع رسانی عنوان کرده و گفت: با راه‌اندازی این سایت مرجع، اطلاعات به روز شده در خصوص احیای دریاچه ارومیه به مردم ارائه می‌شود و علاقمندان به دریاچه می‌توانند اطلاعات فنی و علمی را در زمینه روند احیای دریاچه ارومیه به دست آورند.

صاحب‌خبر -

محمدصادق معتمدیان ۱۳ خرداد ماه در جلسه کمیته استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه، با اشاره به اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه در استان افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح‌های نرم‌افزاری صورت گرفته و در این زمینه تغییر الگوی کشت و استفاده از ابزارهای نوین آبیاری، مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و برنامه های لازم در این زمینه تدوین شود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دریاچه ارومیه و استقبال کم نظیر مردم از این جشنواره خاطرنشان کرد: حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این برنامه، نشان داد مردم علاقه ویژه‌ای به دریاچه ارومیه دارند و قطعاً در اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه مشارکت خواهند کرد.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به تولید محتوای مناسب در ابعاد مختلف و آشنایی مردم با برنامه‌های نرم‌افزاری احیای دریاچه نیز اشاره کرد و افزود: صدا و سیمای استان با تولید یک ویژه برنامه، به صورت مداوم و به صورت هفتگی، در ابعاد مختلف برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه را به مردم اطلاع رسانی کرده و در مسیر آگاه سازی و ترویج برنامه‌ها گام بردارد.

معتمدیان همچنین با اشاره به ارائه اطلاعات به روز در پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اضافه کرد: در این پایگاه اطلاع رسانی، اخبار مستند، دقیق و اطلاعات به روز شده باید در اختیار علاقمندان به احیای دریاچه ارومیه قرار گیرد.

وی در ادامه بر نظارت بیشتر در روند اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف آب استان تاکید کرد و افزود: فرمانداران استان در این زمینه فعال شده و بر روند مدیریت مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی نظارت بیشتری داشته باشند.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به روز کردن تجهیزات هواشناسی استان را نیز  ضروری دانسته و اظهار کرد: با توجه به تاثیر پیش‌بینی‌های هواشناسی در روند برنامه‌ریزی‌ها برای احیای دریاچه ارومیه و تاثیر مستقیم آن در زندگی مردم و به ویژه معیشت کشاورزان، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای به روز کردن تجهیزات هواشناسی استان صورت گیرد. 

انتهای پیام

نظر شما