شناسهٔ خبر: 66992315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه

وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه فعالانه عمل کند

ارومیه- ایرنا- دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اعلام اینکه پروژه‌های سخت افزاری دریاچه ارومیه به اتمام رسیده است از وزارت جهاد کشاورزی خواست در حوزه نرم افزاری احیای این دریاچه فعالانه عمل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمدصادق معتمدیان» عصر یکشنبه در جلسه کمیته استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه با اشاره به اتمام پروژه‌های سخت‌افزاری احیای دریاچه ارومیه در استان آذربایجان غربی اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح‌های نرم‌افزاری صورت گرفته و در این زمینه تغییر الگوی کشت و استفاده از ابزارهای نوین آبیاری، مورد توجه وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفته و برنامه های لازم در این زمینه تدوین شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری و ورزشی دریاچه ارومیه و استقبال کم نظیر مردم از این جشنواره یادآور شد: حضور بیش از ۲۰۰ هزار نفر در این برنامه، نشان داد مردم علاقه ویژه‌ای به دریاچه ارومیه دارند و قطعاً در اجرای برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه مشارکت خواهند کرد.

استاندار آذربایجان غربی ایجاد پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه را یکی از اقدامات موثر در حوزه اطلاع رسانی عنوان کرد و افزود: با راه‌اندازی این سایت مرجع، اطلاعات به روز شده در خصوص احیای دریاچه ارومیه به مردم ارائه می‌شود و علاقمندان به دریاچه می‌توانند اطلاعات فنی و علمی را در زمینه روند احیای دریاچه ارومیه به دست آورند.

وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه فعالانه عمل کند

معتمدیان به تولید محتوای مناسب در ابعاد مختلف و آشنایی مردم با برنامه‌های نرم‌افزاری احیای دریاچه نیز اشاره کرد و گفت: صدا و سیمای استان با تولید یک ویژه برنامه، به صورت مداوم و به صورت هفتگی، در ابعاد مختلف برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه را به مردم اطلاع رسانی کند و در مسیر آگاه سازی و ترویج برنامه‌ها گام بردارد و این امر نیاز به مشایعت تمامی رسانه ها نیز دارد.

وی با اشاره به ارائه اطلاعات به روز در پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه اضافه کرد: در این پایگاه اطلاع رسانی، اخبار مستند، دقیق و اطلاعات به روز شده باید در اختیار علاقمندان به احیای دریاچه ارومیه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه بر نظارت بیشتر در روند اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف آب استان تاکید کرد و افزود: فرمانداران آذربایجان غربی در این زمینه فعال شده و بر روند مدیریت مصرف آب به ویژه در حوزه کشاورزی نظارت بیشتری داشته باشند.

وزارت جهاد کشاورزی در حوزه نرم‌افزاری احیای دریاچه ارومیه فعالانه عمل کند

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه به روز کردن تجهیزات هواشناسی این استان را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به تاثیر پیش‌بینی‌های هواشناسی در روند برنامه‌ریزی‌ها برای احیای دریاچه ارومیه و تاثیر مستقیم آن در زندگی مردم و به ویژه معیشت کشاورزان، برنامه‌ریزی‌های لازم در راستای به روز کردن تجهیزات هواشناسی استان صورت گیرد.

به گزارش ایرنا، در این جلسه از پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با هدف ارائه روایتی جامع و درست از اقدامات دولت مردمی برای نجات این دریاچه و نیز پوشش رویدادهای خبری و رسانه ای مرتبط با دریاچه ارومیه رونمایی شد.

نظر شما