شناسهٔ خبر: 66992951 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

استقبال از کاروان ویژه جانبازان در مکه مکرمه

کاروان جانبازان سرافراز کشورمان بامداد امروز یکشنبه وارد مکه مکرمه شد و مورد استقبال رئیس و اعضای ستاد مکه قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، کاروان ویژه جانبازان که با بدرقه رئیس سازمان حج و زیارت شهر پیامبر(ص) را پس از 5 روز اقامت و زیارت ترک کرده بودند، به محض ورود به مکه مورد استقبال غلامرضا رضایی؛ رئیس ستاد مکه مکرمه قرار گرفتند.

استقبال از کاروان جانبازان نه‌تنها در ایستگاه قطار بلکه در هتل محل اقامت این کاروان با نام «سناف ان» نیز انجام شد و مسئولان حج و زیارت ایران و زائران ایرانی با گل و شیرینی، مقدم این اسوه‌های صبر و ایثار را گرامی داشتند.

کاروان ویژه جانبازان پس از پنج روز اقامت در مدینه منوره، شب گذشته لباس احرام پوشید و با بدرقه رییس سازمان حج و زیارت و جمعی از دست‌اندرکاران حج تمتع، با قطارهای سریع‌السیر حرمین راهی مکه مکرمه شد.

سید عباس حسینی با حضور در میقات شجره و همراهی آنان تا ایستگاه قطار، کاروان جانبازان سرافراز کشورمان را بدرقه کرد.

اعضای کاروان جانبازان نیز که در پنج روز گذشته در مسجدالنبی(ص) نماز خوانده، به زیارت قبور ائمه مظلوم در قبرستان بقیع رفته و شماری از اماکن تاریخی شهر پیامبر را زیارت کرده بودند، از اینکه با شهر پیامبر وداع می‌کنند، ابراز دلتنگی کردند اما به شوق دیدار خانه دوست، زمزمه «لبیک، اللهم لبیک» را بر لب داشتند.

کاروان جانبازان در میقات شجره احرام بستند و در لباسی سفید توسط رییس سازمان و دست‌اندرکاران حج و زیارت به سمت ایستگاه قطار همراهی شدند تا راهی مکه مکرمه را در پیش گیرند.

کاروان 90نفره جانبازان و همراهانشان از زائران مدینه اول هستند که روز دوشنبه (هفتم خردادماه) وارد شهر پیامبر شدند و روز‌های نخست ورودشان به مدینه‌النبی را در جوار گنبد خضرا و قبور ائمه مظلوم بقیع ‌گذرانند.

این کاروان متشکل از 30 نفر از جانبازان 12 استان است که به همراه همسران و همراهانشان به حج تمتع اعزام شده اند.

10نفر از جانبازان این کاروان، قطع نخاع، سه نفر بصیر و بقیه جانبازان قطع عضو هستند و بیشتر آنان را جانبازان بالای 70 درصد تشکیل می دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما