شناسهٔ خبر: 66992452 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

یادی از بنیانگذار کمک‌های هزار کامیونی گیلان به جبهه‌های جنگ

مراسم بیست و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله احسانبخش نماینده فقید ولی‌فقیه در گیلان با حضور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، همزمان با بیست و سومین سالگرد شهادت آیت‌الله احسانبخش نماینده فقید ولی‌فقیه در گیلان، مراسمی با حضور قشر‌های مختلف مردم و مسئولان در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام مدنی از روحانیون حوزه و دانشگاه گیلان در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله احسانبخش گفت: خدمات ارزنده و آثار زندگی و فعالیت‌های مردمی شهید نماینده فقید ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت پس از سال‌ها از آسمانی شدن ایشان هنوز در خاطر مردم ماندگار است.

وی با بیان اینکه این روحانی مبارز ارادت قوی و زیادی به امام خمینی ره داشت، افزود: آیت‌الله احسانبخش در راه آرمان‌های انقلاب خستگی ناپذیر بود و تقارن شهادت وی با رحلت امام نیز نشان از ارادت و قرابت قلبی وی به حضرت امام دارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله احسانبخش همواره مورد تایید امام بود، اضافه کرد: ولایت پذیری، مردمداری و خستگی‌ناپذیری در راه خدمت به اسلام و انقلاب از مهم‌ترین ویژگی‌های اخلاقی این عالم ربانی بود که همچنان در اذهان مردم باقی است.

حجت‌الاسلام مدنی تصریح کرد: امام خمینی (ره) مکتبی را بنیان نهاد که علمای مبارزو بزرگی همچون آیت‌الله احسانبخش درآن نقش اثرگذار داشته و در طول عمر با برکت خود از جبهه اسلام مرزبانی کرد.

در این مراسم همچنین حاضران به یاد همه شهیدان به ویژه شهید آیت‌الله احسانبخش، نوحه‌خوانی و سوگواری کردند.

انتهای پیام/

 

نظر شما