شناسهٔ خبر: 66992368 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

شیخ الازهر: آفریقای جنوبی، چهره زشت و واقعی اسرائیل را برملا کرد

شیخ الازهر مصر که میزبان سفیر آفریقای جنوبی در قاهره بود، گفت که آنچه این کشور انجام داده، دردناکترین سلاح علیه رژیم صهیونیستی بوده و باعث تظاهرات در خیابان‌های اروپا و آمریکا شده است.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: «احمد الطیب» شیخ الازهر مصر امروز یکشنبه از موضعگیری تاریخی آفریقای جنوبی در قبال حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تمجید کرد و گفت که این ملت در برابر استعمار و ظلم ایستادکی کرده است.

به گزارش فارس، وی که میزبان «جوزف مشامبای» سفیر آفریقای جنوبی در قاهره بود، گفت: «آنچه آفریقای جنوبی انجام داده، دردناکترین سلاح علیه رژیم صهیونیستی است و این جنبش جهانی را کلید زد که باعث تظاهرات در خیابان‌های اروپا و آمریکا شده است».

الطیب با بیان اینکه این اقدام آفریقا، باعث شده که بخش زیادی از بازی‌های اسرائیل نقش بر آب شود، گفت: اسرائیل با این بازی‌ها طی چندین دهه، ملت‌ها را فریب داد، ولی آفریقای جنوبی، این دروغ‌ها را برملا کرد و چهره زشت و واقعی این رژیم را نشان داد.

وی خطاب به مردم آفریقا نیز گفت: شما وجدان جهان آزاده را بیدار کردید و راه اشتباهی را درست کردید که جهان در مسیر آن حرکت می‌کرد. شما با حمایت از فلسطین به نمادی برای آزادی و مساوات بدل شده‌اید.

الطیب ضمن قدردانی از مواضع حمایتی مردم این کشور آفریقایی از مسئله فلسطین، در پایان خاطر نشان کرد، مردم آفریقا به خاطر این موضعگیری‌ها تحت فشار قرار خواهند گرفت و هزینه گزافی پرداخت خواهند کرد.

آفریقای جنوبی چندی پیش در دادگاه لاهه به خاطر کشتار جمعی در غزه، از اسرائیل شکایت کرده بود؛ هر چند که به خاطر نفوذ آمریکا و لابی صهیونیسم، حکم این دادگاه تأثیر چندانی در توقف جنایات اسرائیل نداشته است.

دادگاه لاهه روز جمعه پیش با ۱۳ رای موافق و ۲ رای مخالف حکم توقف فوری عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در رفح را صادر کرد؛ سازمان دیده‌بان حقوق بشر اروپا _ مدیترانه، اما از دهن‌کجی تل‌آویو به حکم دیوان کیفری بین‌المللی درباره رفح و ثبت ده‌ها حمله هوایی و توپخانه‌ای به این منطقه طی تنها ۴۸ ساعت پس از صدور حکم این دادگاه خبر داد.

نظر شما