شناسهٔ خبر: 66991433 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدراعظم آلمان: از هر اینچ مربع خاک ناتو دفاع خواهیم کرد

تهران-ایرنا- «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان امروز (یکشنبه) با این ادعا که اقدام اخیر سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای تقویت مرزهای شرقی خود با هدف بازدارندگی مقابل روسیه است، خطاب به کرملین هشدار داد: آماده دفاع از هر اینچ مربع از خاک ناتو هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، اولاف شولتس که در مجمع اقتصادی آلمان شرقی که اینگریدا سیمونیته نخست‌وزیر لیتوانی نیز در آن حضور داشت، صحبت می‌کرد، گفت که برلین نقش تعیین کننده‌ای در حضور ناتو در بالتیک در مرز روسیه ایفا کرده است که به حدود یک دهه قبل باز می‌گردد.

صدراعظم آلمان بی‌اعتنا به ماجراجویی‌ها و گسترش ناتو به سمت مرزهای روسیه، افزود: این موضوع برای روسیه باید روشن باشد که ائتلاف ناتو در صورت لزوم آماده دفاع از خود خواهد بود.

شولتس مدعی شد: از آنجایی که تهدید از سوی روسیه ادامه خواهد داشت، ما و سایر متحدان سال گذشته [میلادی] تصمیم گرفتیم واحدهای بیشتری را در کشورهای حوزه بالتیک و در آینده یک تیپ کامل را به طور دائمی در آنجا مستقر کنیم.

وی ادامه داد «اما ضروری است که این تغییر در سیاست امنیتی [متحدان ناتو] را به روسیه نشان دهیم که ما آماده دفاع از هر اینچ مربع از خاک ناتو در برابر حملات هستیم.

صدراعظم آلمان با بیان اینکه «دیپلماسی تنها [با وارد شدن] از موضع قدرت موفق خواهد بود»، افزود: بدون شک این موضوع حیاتی است که کشورهای بالتیک بتوانند به طور کامل به متحدان ناتو برای دفاع از آنها در صورت حمله روسیه تکیه کنند.

بر اساس این گزارش، از آنجایی که چندین متحد غربی محدودیت‌های اعمال شده در استفاده از تسلیحات اهدایی به اوکراین را لغو کردند، ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به تازگی به اعضای ناتو درباره اجازه دادن به کی‌یف برای شلیک سلاح‌های خود در خاک روسیه هشدار داد.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین حامی نظامی کی‌یف پس از ایالات متحده، مجموعه‌ای از تجهیزات نظامی از جمله توپخانه سنگین و موشک‌اندازها را به اوکراین تحویل داده است.

به گزارش ایرنا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، گفته بود که اعضای این ائتلاف باید اجازه دهند اوکراین از سلاح‌های خود برای حمله به خاک روسیه استفاده کند.

تعدادی از کشورهای عضو ناتو مانند نروژ، فنلاند، لتونی، لهستان و آلمان به نفع استفاده کی‌یف از موشک‌های دوربرد علیه اهدافی در خاک روسیه سخن گفته‌اند.

گزارش‌ها از سوی مقام‌های نزدیک به کاخ سفید نیز نشان می‌دهد که دولت آمریکا مجوز محرمانه‌ای برای ارتش اوکراین صادر کرده است که طبق آن کی‌یف می‌تواند با استفاده از سلاح‌های آمریکایی به داخل خاک روسیه حمله کند.

از سوی دیگر، دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز پنجشنبه گفت که کشورهای عضو ناتو به ویژه ایالات متحده به عمد دور جدیدی از تشدید تنش‌ها را در اطراف اوکراین برای طولانی کردن این جنگ بی‌معنی آغاز کرده‌اند.

نظر شما