شناسهٔ خبر: 66991237 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران خبر داد

نصب ۲۵۵ سایت مخابراتی در دولت سیزدهم

مریم عبدی

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران از نصب و راه اندازی ۲۵۵ سایت مخابراتی در دولت سیزدهم خبر داد.

صاحب‌خبر -

 علی نوروزی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: عملکرد دو سال اخیر دولت سیزدهم برابر با عملکرد هشت سال دولت‌های گذشته بوده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۰ بدهکاری مخابرات مازندران ۳۵۰ میلیارد تومان بوده است که امروزه به صفر رسید.

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ هیچ پروژه فیبرنوری نداشتیم و از ۱۵۰۰ کیلومتر فیبر نوری تنها ۲۰ کیلومتر انجام شد.

نوروزی تصریح کرد: در دوسال گذشته  درحوزه پوشش تلفن سیار بویژه در غرب استان با مشکل جدی مواجه بودیم که در حل حاضر رفع شد.

وی با اشاره به اینکه برای ۲۶۰ سایت tci  در مازندران مجوز گرفتیم، گفت: ۱۳۷ سایت از گذشته در مناطق روستایی و ییلاقی نصب شده بود که ۱۰ سایت در دولت سیزدهم با بیش از دو هزار برابر رشد داشته است.

مدیرکل مخابرات مازندران با بیان اینکه ۲۵۵ سایت طی دو سال اخیر در دولت سیزدهم در شهرستان‌ها نصب شد، بیان کرد: قبل از سال ۱۴۰۰ ما ۷۴۴ سایت تکنولوژی ۴G داشتیم اما دوسال اخیر به دو هزار ۳۲۰ سایت رسید.

نوروزی با اشاره به اینکه امسال ۴۵ سایت به مناسبت چهل وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب در دهه فجر افتتاح و راه‌اندازی شد، افزود: مازندران در صورت فراهم بودن تجهیزات آمادگی راه اندازی ۱۹۰ سایت را دارد.

وی یادآور شد: تعداد لوکیشن همراه اول در سطح مازندران ۹۸۱ سایت بود الان به ۱۳۷۱ سایت رسید که ۴۰ درصد رشد داشتیم.

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران گفت: از محل اعتبار دولتی که مجوز نصب فیبر tci را در مناطق بالادست برای ۱۵۰۰ کیلومتر گرفتیم در گذشته اجرا نشد و به ۷۵۰ کیلومتر کاهش یافت که با رایزنی‌های انجام شده در زمان ما انجام شد.

وی با اعلام این خبر که مازندران با کسب رتبه چهارم کشور، استان برتر در حوزه پوشش ارتباطی است، ادامه داد: کل پروژه فیبرنوری روستایی ما ۱۱۰ کیلومتر بود که در حال حاضر به ۹۵۰ کیلومتر افزایش یافت.

نوروزی خاطرنشان کرد: در اجرای رینگ پورتیشن که چالش اصلی زیرساخت ما بود و در گذشته نبود ۳۰ کیلومتر را در این قالب تحویل گرفتیم که در حال حاضر به ۶۰۰ کیلومتر رسید.

وی افزود: ۲۴۸ سایت ما فیبر نوری شد که منابع درآمدی استان است که در سال ۱۴۰۰ تنها یک روستا فیبر نوری در آنجا اجرا شد که در حال حاضر به ۳۵۰ روستا مازندران رسید که مازندران را در این حوزه از پیشروترین استان های کشور کرده است.

وی از اجرای نهضت جهادی نجما خبر داد و گفت: در این طرح ۸۰۰ پروژه را برای ۶۳ شهرستان پیش بینی کردیم و کل شهرهای استان را از بزرگ و کوچک در دستور کار قرار دادیم که تاکنون در ۱۰۱ هزار مورد انجام شد.

نوروزی بیان کرد: تعداد مشترکین ما در سال ۱۴۰۰ تنها ۱۴۳۰ نفر در حوزه فیبر نوری بودند که در حال حاضر به بیش از ۱۴ هزار نفر رسید.

وی افزود: در سال ۹۸ درآمد مخابرات ۳۰۸ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۲ به ۱۲۴۹ میلیارد تومان رسید  که نشان می‌دهد مازندران بعد از ۱۲ سال زیان دهی به سود رسیده است.

وی با اشاره به اینکه به کمک رسانه ها، هوشیاری مردم و مشارکت تشکل های بسیج مناطق، تعداد سرقت کابل های مخابراتی که در سال ۱۴۰۰ سبب زیان ۳۵ میلیارد تومانی مخابرات شده بود کاهش چشمگیری داشته که امیدواریم به صفر برسد.

مدیرکل مخابرات منطقه مازندران تصریح کرد: درصدد هستیم امسال ۱۸۰ روستا بالای ۵۰۰ خانوار از نعمت فیبرنوری برخوردار شوند.

انتهای پیام

نظر شما