شناسهٔ خبر: 66988875 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افتتاح نخستین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ارومیه

ارومیه- ایرنا- نخستین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی روز یکشنبه با حضور محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، خانه صنایع دستی ارومیه در مدرسه تاریخی هدایت این شهرستان قرار دارد و فعالیت های مختلف صنایع دستی در آن انجام می شود.

در حال حاضر کارگاه‌های آموزشی تراش سنگ‌های نیمه‌قیمتی، هنرهای چوبی، نگارگری و گلیم‌بافی به همراه موزه صنایع‌دستی در مدرسه هدایت ارومیه راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در این مراسم اظهار کرد: مدرسه هدایت ارومیه یک بنای قاجاری با یک هزار و ۵۰۰ مترمربع است که سال گذشته با دستور استاندار آذربایجان غربی تحویل این اداره‌کل شد که این اقدام استاندار یک خدمت و لطف بزرگ به فرهنگ و هنر به مردم استان بود که سال‌ها در اذهان باقی خواهد ماند.

مرتضی صفری افزود: مدرسه هدایت ارومیه یکی از بناهای فاخر استان بوده که دارای تزئینات بی‌نظیری بوده که پس از مرمت تبدیل به اولین خانه صنایع‌دستی استان شده که بخشی از به‌عنوان موزه صنایع‌دستی و بخشی نیز به محلی برای برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: همچنین مدرسه هدایت در حال حاضر تبدیل به پاتوقی برای هنرمندان استان در حوزه شعر، ادبیات و سینما شده که برنامه‌های فرهنگی و هنری خود را در آن برگزار می‌کنند.

همچنین استاندار آذربایجان غربی از خانه انصاری ارومیه بازدید کرد

نخستین خانه صنایع‌دستی آذربایجان غربی در ارومیه افتتاح شد

این خانه متعلق به دوره قاجاری بوده و در حال حاضر اقدامات مرمتی در این بنای تاریخی زیر نظر کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی در حال انجام است.

طبق گفته مسوولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، این خانه پس از بهره‌برداری با کاربری هتل بوتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خانه انصاری ارومیه خرداد سال گذشته پس از بازدید محمدصادق معتمدیان، استاندار آذربایجان غربی، تحویل اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان شد.

نظر شما