شناسهٔ خبر: 67969376 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

حمله به محیط‌بان گیلانی در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان گفت: محیط‌بان پاسگاه آغوزی سیاهکل در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک مورد حمله یک قلاده خرس قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گیلان، حمزه عشوری در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: یکی از محیط‌بانان پاسگاه آغوزی سیاهکل در راستای انجام مأموریت گشت‌زنی و کنترل در منطقه شکار ممنوع دیلمان و درفک، مورد حمله یک قلاده خرس قهوه‌ای قرار گرفت و مجروح شد.

وی افزود: محیط‌بان غلامرضا حیدری با مشاهده خرس قهوه‌ای ماده که دو توله همراهش بود قصد دور شدن از محل را داشت که خرس مادر به دلیل احساس خطر و حفاظت از توله‌هایش به وی حمله‌ور شد و تلاش این محیط‌بان برای نجات از چنگال خرس چند دقیقه‌ای به طول انجامید و محیط‌بان در این حادثه از ناحیه دو دست به شدت مجروح شد، اما توانست بدون وارد کردن آسیب به خرس یا استفاده از سلاح موفق به فرار شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان با تاکید بر اینکه حیوانات وحشی به ویژه زمانی که توله همراهشان است در مواجهه با انسان می‌توانند بسیار خطرناک باشند به مردم و ساکنان حاشیه مناطق حفاظت شده توصیه کرد: چنانچه از حضور حیوانات وحشی در اطراف محل سکونت خود مطلع شدند، از اقدام خودسرانه خودداری کنند و مراتب را به نزدیک‌ترین پاسگاه محیط‌بانی یا اداره محیط زیست و شماره تلفن ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا موضوع توسط کارشناسان حیات وحش با رعایت اصول حرفه‌ای و ایمنی پیگیری شود.

عشوری اضافه کرد: فرهنگ ایثار بخش مهمی از شغل خطیر و مقدس محیط بانی است و محیط‌بانان سبز پوش با در دست گرفتن جان خود مشغول حفاظت از عرصه‌های طبیعی کشور هستند.

وی با بیان اینکه محیط‌بان مجروح در ابتدا به بیمارستان الغدیر شهرستان سیاهکل و سپس جهت درمان تکمیلی به بیمارستان پارس رشت منتقل شد، گفت: خرس قهوه‌ای در فصل زمستان به دلیل سرما به غارها یا شکاف بین صخره‌ها پناه می‌برد و با رسیدن فصل بهار و گرم شدن هوا از خواب زمستانی بر خواسته و به جست‌وجوی غذا می‌پردازد.

نظر شما