شناسهٔ خبر: 66988789 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه در همدان +تصویر

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه یادگار شهید آیت‌الله ‌رئیسی در استان همدان به بهره‌برداری رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیین افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌‌ای هگمتانه (یادمان شهید مرتضی میرزائی) امروز با حضور پیرحسین کولیوند رئیس سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، حسین جعفر نماینده سازمان بهداشت جهانی در ایران و جمعی از مدیران کشوری و استانی افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه به همت دولت و با تزریق چهار میلیارد و 200 میلیون تومان اعتبار از سفر رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در مساحت چهارهزار و 800 متر مربع و زیربنای 250 مترمربع جنب پلیس‌راه همدان - تهران ساخته شده است.

900 دستگاه آمبولانس و 200خودروی سواری در کشور توزیع می‌شود

رئیس جمعیت هلال احمر کشور در مراسم افتتاح پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه همدان با بیان اینکه همدان از نظر تجهیزات امدادی و خودرویی غنی می‌شود، گفت: 900 دستگاه آمبولانس در دولت سیزدهم تامین شده و در حال توزیع بین سازمان‌های جمعیت هلال احمر است که تعداد قابل توجهی آمبولانس نیز برای این استان پیش‌بینی شده است.

پیرحسین کولیوند افزود: 200 دستگاه خودروی سواری نیز برای هلال احمر پیش بینی شده که از این تعداد نیز سهمی برای همدان در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به سانحه سقوط بالگرد رئیس جمهور عنوان کرد: شهید رییسی نسبت به امدادرسانی و هلال احمر توجه ویژه‌ای داشت، بنابراین همه نیروهای امدادی با وجود سخت گذر بودن محل سقوط بالگرد با دل و جان برای امدادرسانی اقدام کردند، هر چند رئیس دولت سیزدهم در زمان نخست بروز حادثه شهید شده بود. 

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه باید به زودی پایگاه پشتیبانی غرب کشور در همدان فعال شود، بیان کرد: زمانی حین عبور از جاده همدان با دیدن استقرار تیم‌های هلال احمر داخل کانکسی احساس ناراحتی می‌کردم، اما امروز با بهره‌برداری از این پایگاه خوشحالم و این زیرساخت‌ها افتخاری برای نظام است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان همدان در این آیین گفت: 42 میلیارد ریال از محل منابع جمعیت هلال احمر، منابع استانی و اعتبارات دور اول سفر استانی رییس جمهور شهید به همدان برای تکمیل ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده ای هگمتانه تامین و هزینه شد که ساختمان آن شامل فضاهایی از جمله؛ فضای استراحت نجاتگران، سوئیت اسکان، پارکینگ، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام، اتاق های احیا، آماده عملیات، کشیک و انبار است و ارزش تجهیزات امدادی شامل آمبولانس و تجهیزات نجات این پایگاه 35 میلیارد ریال است و مجموع ارزش بنا و تجهیزات موجود در پایگاه امداد و نجات جاده ای هگمتانه به 392 میلیارد ریال می رسد.

علی سنجربگی افزود: ظرفیت جدیدی افزوده نشده چراکه پیشتر این پایگاه به صورت کانکسی دایر بود که با تخصیص اعتبار بنا و ساختمان برای آن ساخته شد و در حال حاضر چهار پایگاه امداد جاده ای هلال احمر همدان در شهرستان‌های اسدآباد، رزن، تویسرکان به صورت کانکسی فعال است.

استاندار همدان در این آئین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن(ره)، شهدای والامقام خدمت و شهید مرتضی میرزایی، تصریح  کرد: ساخت پایگاه امداد و نجات جاده‌ای هگمتانه از یادگارهای ماندگار شهید آیت‌الله دکتر رئیسی در همدان است که با صرف اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و 200میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

علیرضا قاسمی فرزاد گفت: فداکاران جمعیت هلال‌احمر در هر شرایطی، اعم از ماه‌های سرد سال و تعطیلات و در حوادث غیرمترقبه، با حضور در میدان عمل، یاری‌گر مردم بوده و منشأ خیر و برکت در جامعه است.

وی بیان کرد: اختصاص 14 هزار میلیارد تومان اعتبار سفر رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله دکتر رئیسی برای اجرای طرح‌های مختلف در این استان همدان زمینه‌ساز تحولات چشمگیری در عرصه‌های گوناگون شده است.

استاندار همدان عنوان کرد: آبرسانی از سد تالوار به شهر همدان، احداث تصفیه‌خانه شیخی‌جان با ظرفیت 1800 لیتر آب در ثانیه و بیمارستان کودکان اکباتان از جمله دستاوردهای شاخص دولت مردمی در استان است.

به گزارش تسنیم، در این مراسم ساختمان اداری امدادی فامنین، ساختمان اداری امدادی شعبه درگزین، پایگاه امداد جاده ای روستایی امیریه در شهرستان رزن، پایگاه امداد جاده ای تویسرکان - همدان، پایگاه امداد جاده ای در محور اسدآباد - کنگاور در مجموع به ارزش دو هزار و 400 میلیارد ریال آغاز شد.

انتهای پیام/

نظر شما