شناسهٔ خبر: 66986777 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

فیلم| طبیعت بهاری تالاب استیل آستارا

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار مساحت در هفت کیلومتری شهر آستارا و در حاشیه جاده رشت به آستارا قرار دارد. این تالاب یکی از مناطق نمونه گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا در استان گیلان به‌شمار می‌رود و چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار ایمنا در گیلان، تالاب استیل عباس‌آباد بندر آستارا با ۱۳۸ هکتار در هفت کیلومتری این شهر مرزی و در حاشیه جاده رشت به آستارا قرار دارد که سال ۱۳۵۴ تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست در آمده است، از ویژگی‌های مهم این تالاب وجود ماهیانی همچون کپور کاراس و اردک‌ماهی، آمور، فیتفاک و جانورانی همچون قورباغه، مار، لاک‌پشت و نوعی موش جونده به‌نام «نوتریا» است.

نزدیکی به جاده، تنوع چشم‌اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل و مزارع و کشتزارهای اطراف آن، اهمیت اکوتوریستی این تالاب را دو چندان کرده است. تالاب استیل عباس‌آباد بندر آستارا یکی از مناطق نمونه گردشگری و زیبای شهرستان آستارا و استان گیلان به‌شمار می‌رود.

تالاب طبیعی جایگاه پرندگان کمیاب است که برای تولیدمثل از اروپای مرکزی، ماورای خزر و مناطق قطبی به این منطقه مهاجرت می‌کنند، مرغابی‌سانان کوچک و بزرگ همچون قو، پلیکان، پنجه، اردک سرسبز، خوتکا، چنگیر نوک‌سفید و انواع کاکایی کوچک و بزرگ از مهم‌ترین آن‌ها و باکلان، اگرت خاکستری و کشیم کوچک از پرندگان بومی تالاب هستند.

وجود درختان توسکا در این تالاب، جلوه‌ای بسیار زیبایی به آن بخشیده است، زیرا ریشه آن‌ها در آب قرار دارد. همواره در پهنای تالاب جابه‌جا شده است و حرکت می‌کند و به همین علت، تالاب استیل به تالاب درختان شناور نیز معروف است.

تصویربردار و تدوینگر: محمدرضا رشیدی

نظر شما