شناسهٔ خبر: 67321122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

۱.۵ میلیون پرس غذا به مناسبت عید غدیر در خوزستان طبخ می‌شود

اهواز - معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: یک میلیون و ۵۰۰ پرس غذا در این روز پخت خواهد شد و عملیات پخت غذاها از اوایل صبح روز دوشنبه آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام و المسلمین احسان فردآقایی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص اطعام روز عید غدیر اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که تحت ولایت امیرالمومنین علی (ع) در استان خوزستان که دروازه ورود تشیع به ایران است و در ایام غدیر، عید امامت و ولایت حضرت علی (ع) به ما توفیق داده شد که طبق برنامه ریزی های صورت گرفته به روال چند سال اخیر پخت غذا و اطعام روز غدیر که براساس روایات و آموزه‌های دینی ما از ثواب زیادی برخوردار است را انجام دهیم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان بیان کرد: عید غدیر امسال توسط مجموعه‌های مردمی، مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی در ۷۰۰ نقطه سراسر استان، برای پخت اطعام برنامه ریزی شده و بالغ بر ۲ هزار دیگ برای پخت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یک میلیون و ۵۰۰ پرس غذا در این روز پخت خواهد شد و عملیات پخت غذاها از اوایل صبح روز دوشنبه آغاز می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با بیان اینکه این اطعام روز عید در وعده ناهار به بخش قابل توجهی از مردم استان تحویل داده خواهد شد، تصریح کرد: بخشی از این اطعام ویژه خانواده‌های کمتر برخوردار، مناطق محروم و برخی مجموعه‌های کم بضاعت است و بخش دیگر در سراسر محله‌ها، شهرها و روستاها توزیع می‌شود.

حجت الاسلام فردآقایی با اعلام اینکه امسال شاهد شور ونشاط بیشتری نسبت به سال‌های گذشته در بین مردم هستیم، گفت: از بهترین وصف‌هایی که می‌توان برای خوزستان به کار برد این است که خوزستان در آستانه تبدیل شدن به آشپزخانه حضرتی امیرالمومنین علی (ع) است.

نظر شما