شناسهٔ خبر: 66986472 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

هشدار درباره توطئه صهیونیست‌ها علیه قدس در بحبوحه جنگ غزه

یک بنیاد اروپایی در گزارشی با اشاره به تجاوزات صهیونیست‌ها به مقدسات فلسطین در قدس اشغالی درباره توطئه رژیم اشغالگر برای سوء استفاده از جنگ غزه برای تحمیل یک واقعیت جدید بر قدس و یهودی‌سازی آن هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر؛ بنیاد اروپایی‌های حامی قدس دیروز در گزارشی درباره توطئه جدید صهیونیست‌ها برای تحمیل یک واقعیت جدید بر قدس اشغالی هشدار داد.

 

این بنیاد اعلام کرد که نیروهای رژیم اشغالگر به سوء استفاده از جنگ نسل کشی علیه نوار غزه برای تشدید تجاوزات خود در قدس اشغالی، تقویت طرح‌های یهودی‌سازی و تحمیل یک واقعیت جدید به شهر قدس و مسجد الاقصی ادامه می‌دهند.

 

بنیاد اروپایی‌های حامی قدس به حملات اشغالگران به قدس در ماه مه اشاره و تاکید کرد که در 30 مه 2024 مقامات اسرائیلی در قدس اشغالی از آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) خواستند تا ظرف یک ماه مقر اصلی خود در محله شیخ جراح در قدس را تخلیه کند؛ به این بهانه که آنروا برای برپایی این مقر خود از نهاد موسوم به «اداره سرزمین‌های اسرائیل» مجوز نگرفته است.

 

بر اساس این گزارش، اقدام مذکور مقامات صهیونیست در چهارچوب پایان دادن به کار آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی است تا به این ترتیب مسئله آوارگان فلسطینی را از بین ببرد.

 

بنیاد مذکور در گزارش خود 41 مورد تیراندازی و حمله مستقیم صهیونیست‌ها به محله‌های قدس اشغالی در ماه مه را ثبت کرد که منجر به شهادت یک جوان 17 ساله و زخمی شدن ده‌ها نفر دیگر شد. علاوه بر آن دست کم 17 شهروند فلسطینی در قدس توسط صهیونیست‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفتند.

 

در ادامه این گزارش آمده است که رژیم اشغالگر به بازداشت فلسطینی‌ها در قدس به عنوان ابزاری برای مجازات و ارعاب غیرقانونی فلسطینی‌ها ادامه می‌دهد و اشغالگران 279 مورد یورش به شهرها و محله‌های قدس انجام داده‌اند که طی آن 103 شهروند فلسطینی از جمله 10کودک و 5 زن بازداشت شدند ، 17 نفر دیگر مورد بازجویی قرار گرفته و 9 شهروند فلسطینی هم تحت حبس خانگی قرار گرفتند.

 

در سطح عملیات‌های تخریب صهیونیست‌ها در قدس اشغالی هم بنیاد اروپایی‌های حامی قدس 32 مورد عملیات تخریب را مستند کرد که 9 منزل مسکونی را تحت تاثیر قرار داد و در مورد سایر این خانه‌ها و تاسیسات غیرنظامی فلسطینی‌ها در قدس هم حکم تخریب آنها صادر شده است.

 

بر اساس این گزارش، شهرک نشینان صهیونیست بعد از آوارگی اجباری 7 خانواده فلسطینی با تهدید مسلحانه در منطقه الخان الاحمر، اموال آنها را تصرف کردند. علاوه بر آن سه تصمیم و اقدام در چارچوب یهودی‌سازی قدس انجام شده است که بارزترین آنها ایجاد مرکز پلیس اسرائیل در بالای تپه الترمس مشرف به مسجد الاقصی و صدور هشدارهای تخریب با هدف توسعه یک خیابان در قالب شهرک سازی‌های اسرائیل در جاده ارتباطی بین ایست بازرسی‌های جبع و قلندیا است.

 

این بنیاد در ادامه گزارش داد که 4277 شهرک نشین و صدها نفر دیگر تحت پوشش گردشگر در ماه مه به مسجد الاقصی یورش بردند. همچنین 5 مورد دیگر از تجاوزات عمده اشغالگران به مسجد الاقصی ثبت شد که یکی از آنها مربوط به یورش ایتمار بن گویر، وزیر افراطی صهیونیست به این مکان مقدس است.

 

بنیاد اروپایی‌های حامی قدس تصریح کرد: رژیم اشغالگر 8 حکم برای دور کردن فلسطینی‌ها از مسجدالاقصی و شهر قدس صادر کرده، چهار مورد مربوط به نقض آزادی کار مطبوعات و آزادی‌های عمومی و سه مورد مجازات دسته جمعی توسط صهیونیست‌ها در قدس به ثبت رسیده است.

 

این بنیاد در پایان از جامعه بین المللی خواست تا مسئولیت خود را در قبال شهر قدس بر عهده گرفته و از ساکنان آن به عنوان ساکنان مناطق اشغالی مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی محافظت کند و در برابر آنها مسئولیت پذیر باشد./ تسنیم

نظر شما