شناسهٔ خبر: 66985797 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

نماینده مردم ساوه در مجلس شورای اسلامی:

در جنگ روایت ها از ابزار شعر و هنر به درستی استفاده کنیم

حوزه/ نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنگ روایت ها باید بتوانیم از ابزار شعر و هنر به درستی استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساوه، حجت الاسلام محمد سبزی در دومین رویداد شعر روح الله و سوگواره شهدای خدمت با بیان این که شعر آئینی با فراز و فرودهایی بسیاری در طول تاریخ مواجه بوده است، اظهار داشت: بی شک چنانچه اندیشه شاعران جوان و هدایت فکری آنان به سمت تبیین ناگفته‌های فراوان مذهبی و ولایی هدایت شود، شاهد رونق ارزش‌ها و باورهای دینی در جامعه به ویژه در میان نسل جوان خواهیم بود.

وی افزود: یک شاعر متعهد باید با دقت و ظرافت در سرودن اشعار خود با بیانی شیوا نقشه‌های دشمن را بی اثر و دین خود را به جامعه ادا کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اینکه اکنون در جنگ روایت‌ها قرار داریم و باید از ظرفیت شعر و ادبیات نهایت استفاده را ببریم، گفت: شاعری می‌تواند موفق باشد که رویدادهای عصر کنونی جامعه را به درستی بیان و آنها را در قالب شعر ماندگار کند.

حجت الاسلام سبزی با اشاره به اشعار امام راحل، بیان داشت: روش زندگی فردی و اجتماعی ایشان هیچگاه از حیطه عدالت محوری، احترام به انسان‌ها و حفظ کرامت انسانی بر مبنای مهربانی و مهرورزی خارج نشد و باعث جریان خون تازه در رگ‌های مسلمانان شد.

وی همچنین با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم و انتخاب شخص اصلح به عنوان رئیس جمهور آینده، گفت: خستگی ناپذیر بودن، مردمی بودن و ولایت مدار بودن در عمل ویژگی بارز شهید رئیسی بود که در گزینش رئیس جمهور آینده نیز باید مدنظر قرار گیرد.

نظر شما