شناسهٔ خبر: 66984529 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان

همواره شهادت مردان خدا، نقطه عطفی درتاریخ شیعه و اسلام شده است

امام جمعه اصفهان شهادت انسان های بزرگی همانند سیدالشهدا(ع) و امام رضا(ع) را زمینه و نقطه عطف حرکت های عظیم در تاریخ شیعه عنوان کرد و ادامه داد: حضرت رضا(ع) امامی در تبعید بودند و پس از گذشت دو سال از تبعید، به شهادت رسیدند، اما این امام غریب کارهای فراوانی انجام داد و اگر حضرت در مدینه به شهادت می رسید ایران موجودی بی روح بود و شیعه مرکزی برای خود نداشت، لذا این تبعید و شهادت، نقطه عطفی برای پیشرفت اسلام ناب شد و با آمدن حضرت به ایران، جمعی از خوبان، علما و امامزادگان آمدند و در ایران تحول ایجاد کردند.

صاحب‌خبر -

آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار اعضای ستاد دومین کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان ضمن تقدیر از فعالیت های دست اندرکاران این کنگره با اشاره به حادثه دلخراش سانحه هوایی و شهادت آیت الله ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان رئیس جمهور اظهار داشت: این سانحه، اتفاق بسیار غم انگیزی بود که رخ داد، اما همان گونه که رهبرمعظم  انقلاب فرمودند " باید این حوادث را به فرصت تبدیل کنیم و از آن استفاده نماییم"، به خصوص این که شهادت افراد، خود به خود برای ما ارزش دارد و تجربه در طول تاریخ نشان داده که خداوند متعال کارها را با شهادت انسان ها پیش برده است. 
امام جمعه اصفهان شهادت انسان های بزرگی همانند سیدالشهدا(ع) و امام رضا(ع) را زمینه و نقطه عطف حرکت های عظیم در تاریخ شیعه عنوان کرد و ادامه داد: حضرت رضا(ع) امامی در تبعید بودند و پس از گذشت دو سال از تبعید، به شهادت رسیدند، اما این امام غریب کارهای فراوانی انجام داد و اگر حضرت در مدینه به شهادت می رسید ایران موجودی بی روح بود و شیعه مرکزی برای خود نداشت، لذا این تبعید و شهادت، نقطه عطفی برای پیشرفت اسلام ناب شد و با آمدن حضرت به ایران، جمعی از خوبان، علما و امامزادگان آمدند و در ایران تحول ایجاد کردند.
وی افزود: در امور دیگر نیز همین گونه است، هم چنان که در مورد وقایع غزه علی رغم این که انسان غصه می خورد، اما اگر این مسئله نبود صدای انقلاب اسلامی این گونه به دنیا نمی رسید و اگر سردار زاهدی به شهادت نمی رسید و عملیات وعده صادق انجام نمی شد امروز در بیش از 200 دانشگاه آمریکا دانشجویان علیه اسراییل شعار نمی دادند و این نشان از آن دارد که ایران محور مقاومت است و از همین مسئله می توان دریافت که شهدا تا چه حد برکت دارند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که شهادت آیت الله رئیسی نیز دارای برکاتی است به ویژگی های این شهید اشاره کرد و گفت: شهید آیت الله رئیسی از نوجوانی در درس ما شرکت می کرد و از همان دوران انسانی مودب، متدین، ولایی و اهل بیتی بود و به ولایت اعتقاد داشت و خود نیز این خط را قبول داشت که زیر بار آمریکا و اسراییل و دشمن نباید رفت چرا که دشمن به نفع ما کار نمی کند.
وی خاطر نشان کرد: اگر با آمریکا می بودیم دیگر موشک با بُرد چند هزار کیلومتر و نقطه زن نداشتیم و جوانان ما چنین تدبیری نداشتند ولذا دشمن قدم هایی را برمی دارد، اما به نفع جبهه حق می شود. 
آیت الله طباطبایی نژاد با تاکید بر لزوم آمادگی در برابر دشمنان به استناد آیه 60 سوره انفال« وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ..» تصریح کرد: اسلام با کسی جنگ ندارد، اما دفاع می کند و دستور می دهد به گونه ای ضربه بزنید که دیگران جرأت جنگ نکنند، یعنی همان قدرتی که شهدا در دفاع مقدس نشان دادند و سبب سربلندی ما شدند. 
عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: هر فردی که عمل صالح انجام دهد و مومن به خدا و قیامت باشد به آن حیات طیبه می دهند یعنی به آنها زندگی انسانی داده می شود و در دل مومنان محبت فرد را قرار می دهند، هم چنان که آیت الله رئیسی همین گونه زندگی و خدمت کرد و به شهادت رسید. 
وی ضمن توصیه هایی به نامزدهای انتخاباتی، انتخابات را زمینه محک تقوای سیاسی افراد بیان کرد و افزود: عموم مردم باید دقت کنند که هر نامزدی اقدام به بدگویی درباره دیگر نامزدهای انتخاباتی می کند دلیلی است بر این که نباید به چنین فردی رأی داد و باید دانست چنین فردی التزام عملی به اسلام ندارد و فردی که در جریان انتخابات اتهام می زند و یا دروغ  می گوید و غیب می کند از این دست است.
امام جمعه اصفهان با اشاره به تقوای سیاسی آیت الله رئیسی در جریان انتخابات و پس از آن عنوان کرد: آیت الله رئیسی در جریان انتخابات با وجود تمام کنایه ها و تهمت ها به حواشی پاسخ نداد و این روش ائمه معصومین(ع) و علما است.
وی اضافه کرد: ما هر چه برای شهدا خدمت کنیم کم است، چرا که شهدا زنده هستند و حیات انسانی دارند و افراد را هدایت می کنند و شهدا زیر بار سلطه دشمن نرفتند و به ما آموختند که زیر بار دشمن نرویم و این نشانه حیات شهید است، هم چنان که24 هزار شهید استان، سبب سربلندی اصفهان هستند. 
وی خاطر نشان کرد: 14 هزار کودک در غزه به شهادت می رسند و دنیا را به حرکت در می آوردند، لذا خون شهید حیات دارد و دیگران را نیز به حرکت وامی دارد، بنابراین هر قدمی برای بزرگداشت شهدا انجام دهیم و هر چه یاد آنها را زنده نگه داریم سبب زنده شدن ما خواهد شد. در ابتدای این دیدار سردا مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان اصفهان ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دبیرخانه و اعضای ستاد کنگره شهدای استان، شهادت آیت الله رئیسی را زمینه ساز حفظ انسجام، وحدت ملی و یکپارچگی مردم در راستای دفاع از ارزش ها، نظام و انقلاب اسلامی بیان کرد و اظهار داشت: حادثه سخت ،عظیم و خسارت بار بود و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند "ذخیره ای برای نظام و انقلاب بود" اما دست تقدیر الهی بر این قرار گرفت که در این شرایط ،ما آیت الله رئیسی و همراهان رئیس جمهور را از دست بدهیم و در عین حال خدا را شکر می کنیم که رهبر معظم انقلاب از همان ابتدا آرامش و طمأنیه را در کشور حکمفرما کردند.
وی افزود: در چنین شرایطی در کشور هیچ مشکل و ناآرامی رخ نداد، در صورتی که در هر کشور دیگری این اتفاق می افتاد ممکن بود اتفاقات مختلفی در پس آن رخ دهد و این از برکت جایگاه ولایت فقیه و مقام و منزلتی است که شهدا و خون شهدا در کشور ما دارند.
وی با اشاره به نقش آفرینی و مسئولیت دستگاه های مختلف استان در برگزاری دومین کنگره شهدای اصفهان، چشم انداز این کنگره را ایجاد مشارکت و حرکت مردمی در امر بزرگداشت شهدا عنوان کرد و ادامه داد: استفاده از تمام محلات و ظرفیت های مختلف در استان بر مبنای مسجد محوری از اهداف این کنگره است و دو برنامه محوری در سطح ملی و بین المللی نیز برنامه ریزی شده است.
وی اضافه کرد: دیدار با رهبر معظم انقلاب و ارائه گزارش و برپایی نمایشگاهی از دستاوردها و اقدامات کنگره و برگزاری اجلاسیه  در مرکز استان در روز  25 آبان مصادف با روز حماسه و ایثار مردم اصفهان و سالروز شهادت حضرت زهرا(س) از موضوعاتی است که در این کنگره پیگیری می شود.
فرمانده سپاه صاحب الزمان(عج) استان برنامه های کنگره شهدای اصفهان را حول چهار محور بیان کرد و افزود: این برنامه ها شامل ارائه آثار فاخر و ماندگار، انجام کمک های زیرساختی در سطح استان، ارائه خدمت رسانی و جمع آوری آثار، تدوین و تالیف کتب و برگزاری یادواره های مختلف است.
وی اضافه کرد: 6هزار و 880 یادواره و مراسم تجلیل از شهدا و مقام و منزلت خانواده معظم شهدا، جمع آوری900 هزار برگ  آثار و مکتوبات شهدا، راه اندازی و بروزرسانی سایت کنگره تاکنون انجام شده است.
وی خاطر نشان کرد: در راستای خدمت رسانی سال گذشته نزدیک به هزار جهیزیه به نام شهدا به زوج های جوان تحویل داده شد و هم چنین بازسازی 54 باب منزل خانواده های محروم و کم برخوردار، آبرسانی به مناطق روستایی نایین در قالب جهاد خدمت رسانی و آبرسانی به نام شهدا در استان انجام شده است.
سردار فدا عنوان کرد: کمک به مناطق روستایی در قالب برنامه های ایجاد نشاط و شادابی، تهیه و اهدای یک هزار و 200 سری بسته ورزشی در پایگاه های ورزشی روستایی، نامگذاری اماکن و سالن ها به نام شهدا، تهیه مستند، فیلمنامه، چاپ و انتشار کتاب، تولید کلیپ و بازی های رایانه ای و موبایلی برخی از اقدامات انجام شده در جهت اعتلای نام و یاد شهدا در استان بوده است.
وی افزود: برگزاری 15 جشنواره، برنامه ریزی برای اعزام به راهیان نور و راهیان پیشرفت و تبیین دستاوردهای نظام، برپایی موکب شهدا و برگزاری یادمان شهدای گمنام در قالب کنگره انجام خواهد شد. 
گفتنی است استان اصفهان دارای 24 هزار شهید بوده  و بالاترین تعداد شهدای طلبه و روحانی را در سطح کشور با تعداد 600 شهید دارا است.
 

نظر شما