شناسهٔ خبر: 66968305 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

انتخابات زمینه محک تقوای سیاسی افراد است

امام جمعه اصفهان انتخابات را زمینه محک تقوای سیاسی افراد بیان کرد و گفت: مردم دقت کنند هر نامزدی که درباره دیگر نامزدهای انتخاباتی بدگویی می‌کند یا تهمت زده و دروغ می‌گوید، نباید به چنین فردی رأی داد، زیرا چنین فردی التزام عملی به اسلام ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار اعضای ستاد دومین کنگره بزرگداشت شهدای اصفهان ضمن تقدیر از فعالیت‌های دست اندرکاران این کنگره با اشاره به حادثه دلخراش سانحه هوایی و شهادت آیت‌الله ابراهیم رئیسی و جمعی از همراهان رئیس‌جمهور گفت: این سانحه، اتفاق بسیار غم انگیزی بود که رخ داد، اما همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند " باید این حوادث را به فرصت تبدیل و از آن استفاده کنیم"، به خصوص این که شهادت افراد، خود به خود برای ما ارزش دارد و تجربه در طول تاریخ نشان داده که خداوند متعال کارها را با شهادت انسان‌ها پیش برده است.

وی شهادت انسان‌های بزرگی همانند سیدالشهدا(ع) و امام رضا(ع) را زمینه و نقطه عطف حرکت‌های عظیم در تاریخ شیعه عنوان کرد و ادامه داد: حضرت رضا(ع) امامی در تبعید بودند و پس از گذشت دو سال از تبعید، به شهادت رسیدند، اما این امام غریب کارهای فراوانی انجام داد و اگر حضرت در مدینه به شهادت می‌رسید ایران موجودی بی‌روح بود و شیعه مرکزی برای خود نداشت، لذا این تبعید و شهادت، نقطه عطفی برای پیشرفت اسلام ناب شد و با آمدن حضرت به ایران، جمعی از خوبان، علما و امامزادگان آمدند و در ایران تحول ایجاد کردند.

امام جمعه اصفهان افزود: در امور دیگر نیز همین گونه است، هم چنان که در مورد وقایع غزه باوجود این که انسان غصه می‌خورد، اما اگر این مسئله نبود صدای انقلاب اسلامی این گونه به دنیا نمی‌رسید و اگر سردار زاهدی به شهادت نمی‌رسید و عملیات وعده صادق انجام نمی‌شد، امروز در بیش از 200 دانشگاه آمریکا دانشجویان علیه اسراییل شعار نمی‌دادند و این نشان از آن دارد که ایران محور مقاومت است و از همین مسئله می‌توان دریافت که شهدا تا چه حد برکت دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان این که شهادت آیت‌الله رئیسی نیز دارای برکاتی است به ویژگی‌های این شهید اشاره کرد و گفت: شهید آیت‌الله رئیسی از نوجوانی در درس ما شرکت می‌کرد و از همان دوران انسانی مودب، متدین، ولایی و اهل بیتی بود و به ولایت اعتقاد داشت و خود نیز این خط را قبول داشت که زیر بار آمریکا و اسراییل و دشمن نباید رفت چرا که دشمن به نفع ما کار نمی‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر با آمریکا می‌بودیم دیگر موشک با بُرد چند هزار کیلومتر و نقطه زن نداشتیم و جوانان ما چنین تدبیری نداشتند ولذا دشمن قدم‌هایی را بر می‌دارد، اما به نفع جبهه حق می‌شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر لزوم آمادگی در برابر دشمنان به استناد آیه 60 سوره انفال« وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ..» تصریح کرد: اسلام با کسی جنگ ندارد، اما دفاع می کند و دستور می‌دهد به گونه ای ضربه بزنید که دیگران جرأت جنگ نکنند، یعنی همان قدرتی که شهدا در دفاع مقدس نشان دادند و سبب سربلندی ما شدند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: هر فردی که عمل صالح انجام دهد و مومن به خدا و قیامت باشد به آن حیات طیبه می‌دهند یعنی به آنها زندگی انسانی داده می‌شود و در دل مومنان محبت فرد را قرار می‌دهند، هم چنان که آیت‌الله رئیسی همین گونه زندگی و خدمت کرد و به شهادت رسید.

وی ضمن توصیه‌هایی به نامزدهای انتخاباتی، انتخابات را زمینه محک تقوای سیاسی افراد بیان کرد و افزود: عموم مردم باید دقت کنند که هر نامزدی اقدام به بدگویی درباره دیگر نامزدهای انتخاباتی می‌کند دلیلی است بر این که نباید به چنین فردی رأی داد و باید دانست چنین فردی التزام عملی به اسلام ندارد و فردی که در جریان انتخابات اتهام می‌زند، یا دروغ می‌گوید و غیبت می‌کند از این دست است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به تقوای سیاسی آیت‌الله رئیسی در جریان انتخابات و پس از آن عنوان کرد: آیت‌الله رئیسی در جریان انتخابات با وجود تمام کنایه‌ها و تهمت‌ها به حواشی پاسخ نداد و این روش ائمه معصومین(ع) و علماست.

وی اضافه کرد: ما هر چه برای شهدا خدمت کنیم کم است، زیرا شهدا زنده هستند و حیات انسانی دارند و افراد را هدایت می‌کنند و شهدا زیر بار سلطه دشمن نرفتند و به ما آموختند که زیر بار دشمن نرویم و این نشانه حیات شهید است، هم چنان که24 هزار شهید استان، سبب سربلندی اصفهان هستند.

وی خاطرنشان کرد: 14 هزار کودک در غزه به شهادت می‌رسند و دنیا را به حرکت در می‌آوردند، لذا خون شهید حیات دارد و دیگران را نیز به حرکت وا می‌دارد، بنابراین هر قدمی برای بزرگداشت شهدا انجام دهیم و هر چه یاد آنها را زنده نگه داریم سبب زنده شدن ما خواهد شد.

انتهای پیام/170

 

نظر شما