شناسهٔ خبر: 66984286 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شه‌دوست شیرازی:

پایانه سوم مسافربری شمال غرب شیراز احداث می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: پیش‌بینی لازم برای احداث پایانه سوم مسافربری در شمال غرب شیراز با توجه به بهره‌برداری از آزاد راه شیراز- اصفهان در دستور کار است.

صاحب‌خبر -

هادی شه‌دوست شیرازی در نهمین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز و در جریان بازدید از پروژه احداث پایانه مسافربری شهرک سعدی اظهار کرد: در طرح جامع مطالعات ترافیک شهر شیراز که در شهریور سال گذشته به شهرداری شیراز ابلاغ شد، تکلیف پایانه‌های درون و برون شهری کلان‌شهر شیراز مشخص شد.

او افزود: یکی از پایانه‌های پیش‌بینی شده در شمال‌شرقی شیراز، پایانه برون شهری شهرک سعدی است که با احداث آن بار سنگین ترافیک پایانه کاراندیش که هم اکنون برای شیراز ایجاد شده است، کاهش پیدا می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: با احداث این پایانه تردد در مسیر‌های شمال استان فارس از این محور خواهد بود و اتفاقات خوبی با احداث این مجموعه رقم خواهد خورد.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه مجموعه پایانه برون شهری علی‌بن‌حمزه (ع) نیز به پایانه مسافربری سعدی منتقل می‌شود، ادامه داد: انتقال این پایانه در ترافیک تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر و محدوده آن تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

او تاکید کرد: پایانه مرحوم زهتاب‌زاده در میدان شهید شیرودی جز پایانه‌هایی است که طرح مصوب دارد و در طرح مطالعات جامع آمده است و اطلاعات آن دریافت شده است و در تلاش هستیم تا با تعامل و همراهی اداره کل راهداری، پایانه مدرس نیز به پایانه مرحوم زهتاب‌زاده انتقال داده شود و حجم ترافیک بلوار مدرس نیز کاهش پیدا کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: پیش‌بینی لازم برای پایانه مسافربری سوم در شمال غرب شیراز با توجه به بهره‌برداری از آزادراه شیراز اصفهان در دستور کار است و شهرداری شیراز در حال رایزنی در خصوص تملک اراضی مورد نیاز است و امید است بتوانیم تا پایان سال‌جاری عملیات کلنگ‌زنی این پایانه انجام شود و با توجه به اینکه مشاورین شهر راز طراحی این پایانه را آغاز کرده‌اند، انتظار می‌رود با وجود این سه پایانه مسافربری حجم ترافیک کاهش پیدا کند.

نظر شما