شناسهٔ خبر: 66979821 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

پایانه سوم مسافربری شمال غرب شیراز احداث می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز گفت: پیش‌بینی لازم برای احداث پایانه سوم مسافربری در شمال غرب شیراز با توجه به بهره‌برداری از آزاد راه شیراز- اصفهان در دستور کار است .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، هادی شه‌دوست شیرازی در نهمین بازدید از روند اجرای نوبت شب پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس کلان‌شهر شیراز و در جریان بازدید از پروژه احداث پایانه مسافربری شهرک سعدی اظهار کرد: در طرح جامع مطالعات ترافیک شهر شیراز که در شهریور سال گذشته به شهرداری شیراز ابلاغ شد، تکلیف پایانه‌های درون و برون شهری کلان‌شهر شیراز مشخص شد.

وی افزود: یکی از پایانه‌های پیش‌بینی شده در شمال‌شرقی شیراز، پایانه برون شهری شهرک سعدی است که با احداث آن بار سنگین ترافیک پایانه کاراندیش که هم اکنون برای شیراز ایجاد شده است، کاهش پیدا می‌کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز تصریح کرد: با احداث این پایانه تردد در مسیرهای شمال استان فارس از این محور خواهد بود و اتفاقات خوبی با احداث این مجموعه رقم خواهد خورد.

شه‌دوست شیرازی با اشاره به اینکه مجموعه پایانه برون شهری علی‌بن‌حمزه (ع) نیز به پایانه مسافربری سعدی منتقل می‌شود، ادامه داد: انتقال این پایانه در ترافیک تقاطع غیرهمسطح ولی‌عصر و محدوده آن تأثیر بسیار مثبتی خواهد داشت.

وی تاکید کرد: پایانه مرحوم زهتاب‌زاده در میدان شهید شیرودی جز پایانه‌هایی است که طرح مصوب دارد و در طرح مطالعات جامع آمده است و اطلاعات آن دریافت شده است و در تلاش هستیم تا با تعامل و همراهی اداره کل راهداری، پایانه مدرس نیز به پایانه مرحوم زهتاب‌زاده انتقال داده شود و حجم ترافیک بلوار مدرس نیز کاهش پیدا کند.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار کرد: پیش‌بینی لازم برای پایانه مسافربری سوم در شمال غرب شیراز با توجه به بهره‌برداری از آزادراه شیراز اصفهان در دستور کار است و شهرداری شیراز در حال رایزنی در خصوص تملک اراضی مورد نیاز است و امید است بتوانیم تا پایان سال‌جاری عملیات کلنگ‌زنی این پایانه انجام شود و با توجه به اینکه مشاورین شهر راز طراحی این پایانه را آغاز کرده‌اند، انتظار می‌رود با وجود این سه پایانه مسافربری حجم ترافیک کاهش پیدا کند.

پایانه سوم مسافربری شمال غرب شیراز احداث می‌شود

احداث دو فضای مذهبی فرهنگی در شهرک سعدی

محمدرضا هاجری عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۳ کلان‌شهر شیراز در این بازدید در سخنانی خاطرنشان کرد: پروژه احداث پایانه سعدی در شورای چهارم مصوب شد و بخشی از اجرای پروژه توسط شورای چهارم و شهرداری وقت صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد زمین توسط شهرداری شیراز تملک شد، افزود: در شورای چهارم و دوره مدیریت شهری وقت، این پروژه تعطیل شد و اجرای آن متوقف شد اما با روی کار آمدن شورای ششم و شهرداری فعلی، کار ناتمام مانده اجرای پروژه مجدد آغاز شد و امید داریم تا پایان سال‌جاری به اتمام برسد.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۳ شیراز اضافه کرد: با اجرای سیل‌بندهایی که در انتهای شهرک سعدی عملیات احداث آنها در حال انجام است، شهردار منطقه ۳ شیراز به صورت شبانه‌روزی برای احداث آنها تلاش و برنامه‌ریزی کرد، این اقدام منجر شد تا مشکلی که در سال‌های گذشته در خصوص بارش باران وجود داشت، شاهد نباشیم.

هاجری با تاکید بر اینکه احداث سیل‌بندها برای شهرک سعدی مصونیت ایجاد می‌کند، از اجرای یک طرح جدید در این شهرک خبر داد و اظهار کرد: در جلسه‌ای که در فرمانداری شیراز تشکیل شد مقرر شد تا از مقابل پمپ بنزین تا رو گذر جاده خرامه، این محور به صورت دو بانده اجرا شود.

وی افزود: با اجرای این طرح دامداری‌های این محور عقب‌نشینی خواهند داشت و تلاش خواهیم کرد به دنبال تعامل با دامداران، این پروژه تا پایان سال‌جاری به سرانجام برسد.

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه ۳ همچنین با اشاره به قرارگیری آرامستان بزرگ شیراز در این محور، تصریح کرد: اداره برق باید تلاش کند تا هر چه سریع‌تر برق رسانی به این آرامستان و جاده خرامه صورت گیرد.

پایانه سوم مسافربری شمال غرب شیراز احداث می‌شود

هاجری ادامه داد: حضور و بازدید مجموعه مدیریت شهری و مدیر کل دیوان محاسبات از منطقه ۳ شیراز نوید دهنده چند اتفاق خوب است که ابتدا در شهرک امام حسین (ع) که تفکیک قانونی آن صورت گرفته است اما به دلیل فضای فکری سکولار که در شهرداری وجود دارد، از ایجاد مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی در این شهرک غفلت شده است. این در حالی است که حتی در سطح روستاها یک مسجد وجود دارد اما در این شهرک ایجاد چنین فضاهایی صورت نگرفته است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطر نشان کرد: در این راستا شورای ششم همت کرد و مقرر شد تا به صورت ویژه در این شهرک دو فضای مذهبی فرهنگی به مساحت هزار متر احداث شود و می‌توان گفت احداث این فضا افتخار بزرگی برای شهرداری منطقه ۳ است تا این شهرک از فضای فرهنگی مذهبی برخوردار شود.

علی حسین عباسی رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری شهرداری شیراز همچنین در این بازدید در خصوص پایانه مسافربری شهرک سعدی تصریح کرد: محوطه‌سازی پایانه مسافربری سعدی که ۱۴۰ هزار متر مربع مساحت دارد در سه لایه رها سازی اقدامات آن در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرای این پروژه به صورت دو لایه مش‌بندی و بتن‌ریزی در حال انجام است، افزود: عملیات جمع‌آوری آب‌های سطحی این پروژه در فضایی به طول ۵۹۰ متر و تک لبه‌ها انجام شده است و دیوار و نماسازی این پروژه صورت گرفته است.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در پایان ابراز امیدواری کرد: پروژه در بازه زمانی تعیین شده به اتمام برسد.

نظر شما