شناسهٔ خبر: 66984048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

طرح ورزش و مردم چیست؟

پریسا زنگنه منش پریسا زنگنه منش

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان در خصوص طرح ورزش و مردم توضحیاتی ارائه داد.

صاحب‌خبر -

عماد حق علی در ‌گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: دفتر توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با همکاری فدراسیون ورزش های همگانی با هدف دسترسی عموم به ورزش و ایجاد فرصت گسترده اشتغال زایی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان تربیت بدنی و با شعار صبح با نشاط عصر مفرح با ورزش طرحی تحت عنوان طرح ورزش و مردم را تدوین کرد.

او ادامه داد: در این طرح اماکن ورزشی هدف در شهرستان های استان نقطه گذاری و مشخص شدند و در دو سانس صبح و عصر توسط مربیان آموزش دیده برای عموم اجرای ورزش پیاده خواهد شد.

معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان افزود: در طرح اعلامی وزارت ۷۰۰ مکان ورزشی در سراسر کشور به عنوان گستره طرح مشخص شده است.

او با اشاره به اشتغالزایی این طرح نیز گفت: این طرح با در نظر گرفتن منابع مالی باعث اشتغال مربیان مهارت دیده از فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته تربیت بدنی خواهد شد که این افراد توسط فدراسیون ورزش های همگانی طی گذراندن دوره های آموزشی لازم آمادگی لازم را کسب خواهند کرد.

حق علی اظهارکرد: بازه تعریف شده زمانی برای اجرای این طرح یک ساله است که در مرحله اول به صورت شش ماه آزمایشی در دو نوبت صبح و عصر(صبحگاهی و عصرگاهی) و با شعار صبح با نشاط، عصر مفرح با ورزش اجرا می شود.

او در پایان با اشاره به وضعیت این طرح در استان خوزستان نیز عنوان کرد: اماکن ورزشی با همکاری ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها شناسایی شدند و جلسات مقدماتی و تخصصی با هیات های همگانی، پزشکی ورزشی و آمادگی جسمانی در خصوص وظایف محوله و ساماندهی نیروی انسانی (مربیان) و دوره های آموزشی لازم صورت گرفت که اجرای طرح بتواند موفقیت آمیز باشد.

انتهای پیام

نظر شما