شناسهٔ خبر: 66983924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خلیلیان:

شرایط موجود به رئیس‌جمهوری توانمند و عدالت گرا نیاز دارد

کاندیدای ریاست جمهوری گفت: شرایط موجود به رئیس‌جمهوری توانمند و عدالت گرا نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقتصاددان باشد و با توجه به شعار سال و همراه با سیاست‌های اصل ۴۴ بتواند در بخش تولید هم مؤثر واقع شود و سابقه کار اجرایی در این زمینه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، صادق خلیلیان امروز _یکشنبه سیزدهم خرداد_ پس از ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه نظام اسلامی با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب با موفقیت‌هایی همراه بوده است و البته عقب ماندگی‌هایی در برخی زمینه‌ها وجود دارد، اظهار کرد: در این رابطه به خصوص در بحث فرایند صنعتی شدن کشور و عدالت اجتماعی عقب ماندگی‌های داریم که باید با تشکیل دولت مقتدر و معیت همه ارکان آن و پایبندی به مبانی انقلاب اسلامی بتوانیم این عقب ماندگی‌ها را جبران کرده و از این پیچ تاریخی عبور کنیم.

وی افزود: شرایط موجود به رئیس جمهوری توانمند و عدالت گرا نیاز دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور اقتصاددان باشد و با توجه به شعار سال و همراه با سیاست‌های اصل ۴۴ بتواند در بخش تولید هم مؤثر واقع شود و سابقه کار اجرایی در این زمینه داشته باشد.

وی ابراز کرد: تشکیل دولت مقتدر با یک نگاه نو بر مبنای عدالت برای رسیدن به ایران پیشرفته با حضور افراد با مدیریت حرفه ای ممکن است، به دست معنا که وزارتخانه‌ها به ویژه وزارتخانه‌های تخصصی باید بر اساس مدیریت حرفه ای اداره شوند به گونه‌ای که از کارشناسان و مدیرانی در وزارتخانه‌ها استفاده کنیم که مراحل تجربی را طی کرده باشند.

وی ادامه داد: مسئولیت وزارت، محل کسب تجربه نیست بلکه باید مدیریت حرفه ای در این خصوص به کار گرفته شود که صاحب تجربه و علم و در رشته خود باشند.

خلیلیان یادآور شد: مبانی انقلاب اسلامی مبتنی بر حضور مردم و مشارکت آنها است؛ اگر می‌خواهیم در بحث اقتصادی مشارکت مردم را برای نجات اقتصاد کشور و جهش تولید داشته باشیم حتماً باید در بحث سیاسی و مناسبات سیاسی در انتخابات هم مشارکت مردم را مورد توجه قرار دهیم یعنی نگاهمان باید در همه ابعاد به پشتوانه مردم باشد.

وی تاکید کرد: جریان آزاد انقلاب اسلامی با هدف افزایش آگاهی مردم باید در رسانه‌ها وجود داشته باشد، باید برای اظهارنظرهای سیاسی راه را باز کنیم و مردم را به مشارکت بطلبیم و در جریان امور قرار دهیم.

نظر شما