شناسهٔ خبر: 66983885 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

راهنمای کامل برای رزرو هتل در سفرمارکت

صاحب‌خبر -
 در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بتوانید در هنگام انتخاب هتل هوشمندانه عمل کنید و شیوه‌ای از خرید را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کند تا در وقت خود صرفه‌جویی کنید و در سریع‌ترین زمان ممکن مناسب‌ترین هتل را انتخاب کنید.

درهنگام انتخاب هتل به چه مواردی دقت کنیم؟
یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام رزرو هتل باید به آن توجه کنید، امکانات و خدمات آن هتل است. هتل‌ها را می‌توان از این نظر به ۵ دسته زیر طبقه‌بندی کرد:
•    هتل‌های تک ستاره
•    هتل‌های دوستاره
•    هتل‌های ۳ ستاره
•    هتل‌های ۴ ستاره
•    هتل‌های ۵ ستاره
هرچه تعداد ستاره‌های یک هتل بیشتر شود، مشخص می­شود که امکانات و خدمات بهتری در آن وجود دارد. برای‌آنکه درک بهتری نسبت به امکانات و خدمات موجود در هتل‌های مختلف داشته باشید در ادامه چند مثال را از هتل‌های شهر مشهد بیان می‌کنیم.

مهمان‌پذیر اسپینا یکی از هتل‌های تک‌ستاره در شهر مشهد است که در آن امکانات زیر برای مهمانان در نظر گرفته شده ‌است:
•    پارکینگ رایگان
•    اینترنت رایگان
•    سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در لابی
•    صندوق امانات
•    تاکسی سرویس با هزینه
•    آسانسور
•    سرویس به حرم رایگان
•    پذیرش ۲۴ ساعت
•    رستوران و کافی‌شاپ
قیمت رزرو اتاق در این هتل در خردادماه حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان برای اتاق ۲ تخته است.
هتل قصر الضیافه قدس مشهد یکی از هتل‌های ۵ ستاره این شهر است که در آن امکانات زیر به مسافران ارائه می‌شود:
سالن بدن‌سازی، سالن کنفرانس، فروشگاه و غرفه، تاکسی سرویس، آسانسور، دستگاه ای‌تی‌ام، لاندری، اتاق چمدان، اینترنت در اتاق، رستوران و کافی‌شاپ، جکوزی، سونا بخار، ماساژ، حمام ترکی، اتاق میهمانی و جلسات کاری، سالن اجتماعات، پارک بازی کودکان



هزینه رزرو اتاق‌های این هتل در خرداد ماه به ازای هر شب حدوداً برابر با ۶ میلیون تومان است.
یکی دیگر از معیارهایی که در هنگام انتخاب هتل باید به آن توجه کنید، محل قرارگیری هتل است. اگر قصد بازدید از جاذبه‌های گردشگری یک منطقه را دارید، بهتر است که هتل خود را در نزدیکی آن منطقه انتخاب کنید. درنتیجه در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانید به دیدن جاذبه مورد نظرتان بروید و پول و وقت زیادی را صرف رفت‌وآمد نکنید.
به این نکته توجه کنید که در اطراف هتل شما چه رستوران‌هایی وجود دارد یا اگر قصد بازارگردی در مقصد سفرتان را دارید فاصله آن را با مراکز خرید مهم شهر بسنجید. آدرس هتل ازآنجا اهمیت پیدا می‌کند که می­توانید در کمترین زمان ممکن به وسایل نقلیه عمومی شهر دسترسی داشته باشید و با صرف پول کم‌تر می­توانید به بخش‌های مختلف مقصد سفرتان بروید.

چرا از سفر مارکت خرید کنیم؟
سفر مارکت یک بازار آنلاین خدمات سفر است که در آن مجموعه‌ای از وب‌سایت‌های فروش خدمات سفر محصولات خود را به فروش می­رسانند. از جمله محصولاتی که می‌توانید از طریق سفرمارکت خریداری کنید می‌توان به تور گردشگری، بلیط قطار، هتل، ویلا و اقامتگاه اشاره کرد. سفرمارکت مرجع خرید بلیط هواپیما نیز است.
اگر می‌خواهید در وقت خود صرفه‌جویی کنید و به‌جای سر زدن به تک‌تک وب‌سایت‌های رزرو هتل، چه در شهرهای داخلی چه خارجی، به یک وب‌سایت مراجعه کنید که در آن می­توانید لیستی جامع از هتل‌های ارائه‌شده در بازار گردشگری ایران را مشاهده ‌کنید، سفر مارکت مناسب شما است.
موتور جستجوی هوشمند سفرمارکت شهر مقصد، تاریخ ورود و خروج از شما می‌گیرد و از میان چندین وب‌سایت مختلف می‌گردد و یک لیست جامع از هتل‌های قابل رزرو در شهر انتخابی­تان را به شما نشان می‌دهد.

در بخش فیلترهای این وب‌سایت می‌توانید تعداد ستاره‌های هتل، بازة قیمت و وب‌سایت‌های موردنظرتان را انتخاب کنید تا نتایج جستجو محدود به موارد انتخابی شما شود. همچنین در این بخش می‌توانید نوع اقامتگاه خود را نیز انتخاب کنید. نوع اقامتگاه شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمان‌پذیر، مجتمع گردشگری و اقامتگاه سنتی می­شود.
اگر نام هتل موردعلاقه‌تان را می‌دانید، می‌توانید از بخش فیلترها نام آن را وارد کنید تا هرچه سریع‌تر بتوانید آن را رزرو کنید.
یکی دیگر از امکانات جذاب در بخش فیلترهای سفرمارکت امکان مشاهده انواع هتل‌های شهر مورد نظرتان از روی نقشه است. با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید انواع هتل‌های مختلف را در کنار قیمت آن‌ها بر روی نقشه مقصد سفرتان مشاهده کنید. با کلیک بر روی هر هتل می‌توانید نام هتل، قیمت، آدرس دقیق، تعداد ستاره‌های آن را مشاهده کنید و گزینه خرید را کلیک کنید تا بتوانید آن را رزرو کنید.



مشاهده انواع هتل­های مقصد موردنظر به‌صورت یک لیست به شما این امکان را می‌دهد تا در سریع‌ترین زمان ممکن تعداد ستاره‌ها، آدرس و قیمت آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و متناسب با بودجه و خدماتی که می‌خواهید دریافت کنید، بهترین گزینه را انتخاب کنید.
با کلیک بر روی هر هتل یک صفحه جدید برای شما باز می‌شود تا بتوانید بیشتر درباره آن هتل بدانید. این اطلاعات شامل عکس‌هایی از هتل، وب‌سایت‌های عرضه‌کننده آن هتل، توضیحات بیشتر، امکانات و خدمات و فاصله آن از جاذبه‌های گردشگری آن مقصد می‌شود.
هم چنین می‌توانید اپلیکیشن سفرمارکت را بر روی گوشی هوشمند خود نصب کنید و تنها با چند کلیک از قیمت روز انواع هتل‌های موجود در مقصد مورد نظرتان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

نحوه رزرو هتل در سفرمارکت
برای رزرو هتل سفرمارکت در ابتدا باید به آدرس وب‌سایت آن به نشانی safarmarket.com بروید یا اپلیکیشن آن را از مارکت‌های مختلفی نظیر گوگل پِلِی، کافه بازار، سیبچه و مارکت های دیگر دانلود و بر روی گوشی خود نصب کنید.
پس از ورود به وب‌سایت از سمت راست بر روی گزینه «هتل» کلیک کنید.
در صفحه جدید باید نام شهر مقصد، تاریخ ورود و تاریخ خروج را انتخاب کنید و در انتها برای گزینه «جستجو هتل» کلیک کنید.
در صفحه جدید می‌توانید یک لیست جامع از انواع هتل‌های قابل رزرو در تاریخ و مقصد موردنظرتان را ببینید.
در سمت راست بخش فیلترها نمایش داده می‌شود. همان‌طور که در بخش پیشین مقاله گفتیم این بخش شامل موارد زیر می‌شود:
•    مشاهده هتل بر روی نقشه
•    امکان نگارش نام هتل
•    تعداد ستاره‌های هتل
•    نوع اقامتگاه
•    بازه قیمت
•    وب سایت‌های عرضه‌کننده هتل
در بالای لیست نتایج جستجو ۴ گزینه مختلف به نام‌های زیر را مشاهده می‌کنید:

قیمت، پرفروش، تخفیف، ستاره
با کلیک بر روی هر کدام از این گزینه‌ها می‌توانید شیوه مرتب‌سازی لیست نتایج جستجو را تغییر دهید. به طور مثال با کلیک بر روی گزینه قیمت، این لیست بر اساس ارزان‌ترین هتل تا گران‌ترین و بالعکس مرتب‌سازی می‌شود.
بعد از انتخاب هتل موردنظرتان بر روی گزینه «خرید از بین... وب‌سایت» کلیک کنید.
با کلیک بر روی این گزینه یک صفحه جدید به شما نمایش داده می‌شود. در این صفحه می‌توانید اطلاعات بیشتری از آن هتل را مشاهده کنید. همچنین انواع وب‌سایت‌های عرضه‌کننده آن هتل را به همراه قیمتشان مشاهده می­کنید. می‌توانید بر روی ارزان‌ترین وب‌سایت کلیک کنید.
با انتخاب وب‌سایت مورد نظرتان بر روی گزینه «مشاهده و خرید» کلیک کنید تا به آن وب‌سایت متصل شوید و مراحل خرید را ادامه دهید.

جمع‌بندی
یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رزرو هتل در مقصد مورد نظرتان مراجعه به وب‌سایت و اپلیکیشن سفرمارکت است. وجود فیلترهای مختلف در کنار شیوه نمایش لیست گونه این وب‌سایت به شما کمک می‌کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن بتوانید بر اساس بودجه و علاقه‌تان مناسب‌ترین هتل را برگزینید.
 

نظر شما