شناسهٔ خبر: 66983393 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

برخورد قانونی با مدعیان فروش سوالات امتحانی برخورد قانونی با مدعیان فروش سوالات امتحانی

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: نظارت کامل بر آزمون‌ها از هنگام طرح سوال تا توزیع در حوزه به طور کامل انجام می‌شود. به گزارش ایسنا، سیدامین رضوی نژاد افزود: امکان انتشار سؤالات قبل از شروع فرایند آزمون امکان پذیر نیست، همکاران ما در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش دقایقی

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: نظارت کامل بر آزمون‌ها از هنگام طرح سوال تا توزیع در حوزه به طور کامل انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، سیدامین رضوی نژاد افزود: امکان انتشار سؤالات قبل از شروع فرایند آزمون امکان پذیر نیست، همکاران ما در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش دقایقی بعد از شروع آزمون اصل سؤالات را در سایت این مجموعه منتشر می‌کنند.

کاربران و کانال‌هایی که با موضوع لو رفتن سوالات و خرید و فروش سوالات به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند را به پلیس فتا معرفی کرده‌ایم و به‌زودی در این زمینه برخورد‌های قانونی رخ خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ابتدای خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد.

منبع: fararu-741236

نظر شما