شناسهٔ خبر: 66981760 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

برخورد قانونی با مدعیان فروش سوالات امتحانی

رئیس کارگروه امنیت آزمون‌های نهایی اعلام کرد؛ به‌زودی با مدعیان فروش سوالات امتحانی برخوردهای قانونی رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش گفت: نظارت کامل بر آزمون‌ها از هنگام طرح سوال تا توزیع در حوزه به طور کامل انجام می‌شود.

سیدامین رضوی نژاد افزود: امکان انتشار سؤالات قبل از شروع فرایند آزمون امکان پذیر نیست، همکاران ما در مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش دقایقی بعد از شروع آزمون اصل سؤالات را در سایت این مجموعه منتشر می‌کنند.

کاربران و کانال‌هایی که با موضوع لو رفتن سوالات و خرید و فروش سوالات به تشویش اذهان عمومی می‌پردازند را به پلیس فتا معرفی کرده‌ایم و به‌زودی در این زمینه برخوردهای قانونی رخ خواهد داد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، گفتنی است دانش‌آموزان پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم از ابتدای خرداد امسال در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند و طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، سوابق تحصیلی دوره متوسطه دوم در پذیرش دانشگاه‌ها تأثیر دارد.

یک میلیون و ۸۰۰ هزار دانش‌آموز در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند، برای پایه یازدهم و دوازدهم از ۱۱ عنوان درس و برای پایه دهم ۱۲ عنوان درس امتحان نهایی گرفته خواهد شد.

در کنکور سال ۱۴۰۳، سوابق تحصیلی سهم ۵۰ درصدی دارد.

برچسب‌ها:

نظر شما